Delhi’nin Kenarında Dinamik Bir Kültürel Sahne Şekilleniyor

Bakec

Member
“Delhi bir asker şehridir, politikacılar şehridir, gazeteciler şehridir, diplomatlar şehridir. O kadar güzel olmasa da Asya’nın Washington’u,” diye yazmıştı ünlü İngiliz gezi yazarı Jan Morris, yarım yüzyıl önce.

“Delhi’deki tek kültür tarımdır” diye başka bir eleştiri geldi.

Ancak arka ve kültür parayı takip eder ve son yirmi yıldır Delhi’de büyük bir değişim yaşanır. Büyük ölçüde emlak patlaması ve yüksek teknolojili Gurgaon banliyösünün yükselişi sayesinde Delhi, beş yıl içinde yüksek net değerli bireylerin sayısını iki katına çıkardı, New York City’nin boyutuna rakip bir metro sistemi inşa etti ve gelişen bir büyümeyi besledi. kozmopolit sınıf.


Bu yaratıcı kalabalığın galeri-atlama, dükkan ve başka türlü ürperdiği yeri bulmak için güneye gidin. Hauz Khas Köyü’nün yükselen mahalleleri, Lado Sarai ve Mehrauli’nin “Style Mile”, Delhi’nin Dış Çevre Yolu’nun kenarında sallanıyor, Gurgaon’un çağrı merkezlerinden ve merkezi şehrin zigguratlarından ve kubbelerinden neredeyse eşit uzaklıkta.

Hauz Khas Köyü’ndeki Ramola Bachchan mağazasında bir raf renkli giysi. Kredi… New York Times için Poras Chaudhary

ABD yatırım bankacılığı kariyerinden sonra Soho-esque Hauz Khas Köyü’nde bir e-ticaret stüdyosu ve tatil giyim mağazası Ramola Bachchan’ı işletmek üzere Delhi’ye dönen Bhim Bachchan, “Burası çok dinamik bir yer” dedi. “Hem banliyölerden hem de Delhi’nin merkezinden şehrin kenarındaki bu sıcak noktaların etrafında toplanan yeni bir popüler, genç, genellikle zengin insanlar sınıfı var. Covid sırasında kapana kısıldılar. Şimdi çıktılar.”

Müşteriler, Hauz Khas’taki AllArts mağazasında retro Bollywood posterlerini ve diğer öğeleri inceler. Kredi… New York Times için Poras Chaudhary

‘Delhi’nin Doğu Köyü’

13. yüzyıldan kalma, 238 fit yüksekliğindeki Qutab Minar, şu mahallelerin üzerinde geziniyor: dolambaçlı sokaklarda gezinmek için destansı bir deniz feneri gibi hava karardıktan sonra aydınlatılan oluklu, kumtaşı bir kule. Şurada burada, ortaçağ kalıntıları, modern gelişmelerin içinden dinozor kemikleri gibi çıkıyor.

Bu mahallelerin en kuzeyi ve en köklüsü olan Hauz Khas Köyü’ne taksiyle gelenler, köyün iç içe geçen üç ana caddesinden birkaç metre ötede, padişahların daha önce avladıkları baraj gölü ve geyik parkının yanındaki bir otoparka bırakılıyor. . Şimdi, ağır metal tişörtlü gençler, yerel sokak yemeği olan golgappa’yı (şurupla doldurulmuş puf topları) yiyip bitiriyor, daha önce Müslüman alimlerin çalıştığı medreselerin kırık kubbelerinde ata biniyor, barlar ve galeriler yıpranmış duvarlara ve teraslara bitişik. Hauz Khas adı, geyik parkının ötesinde şehrin dumanına ve gürültüsüne karşı nöbet tutan nöbetçiler gibi hala köyü çevreleyen “Kraliyet Su Tankları” için Urduca’dır.

Bana Studio, Hauz Khas semtinde eski bir kabile kuyumcu dükkanıdır. Kredi… New York Times için Poras Chaudhary

Hauz Khas’ın ara sokaklarında dolaşırken, George Harrison da dahil olmak üzere eski müşterilerin çerçeveli resimlerinin arasında tek seferlik eski kabile mücevherleri satan Bana Studio gibi küçük hazinelerle karşılaşılır. Veya bir Aladdin’in Bollywood sinema afişleri ve lobi kartlarından oluşan mağarası AllArts. İhtiyacım olan rahatlama için, olağanüstü bir aromaterapi masajı ve ardından masala çayı ve çörekler için lüks bir çiçek çocuğun nirvanası olan Blossom Kochhar spa, kafe ve doğal güzellik butiğine gittim.


Geceleri, popüler barların ve gece kulüplerinin Delhi’nin grunge-şık gençliği için yarıştığı üst kata çıkıyor. Şu anda, endüstriyel hurda metal estetiği ile Social ve sangria ve romlu içeceklerde boğulan çatı katı Imperfecto kazanan noktalar.

Bir rap sanatçısı, Hauz Khas’ta bir kameraman için performans sergiliyor. Kredi… New York Times için Poras Chaudhary

Hauz Khas, çatısı, otobüs boyu, fiberglas iguanasıyla Lokayata Arka Galeri’nin efendisi olduğu küçük sanat stüdyolarıyla dolup taşsa da, Qutab Minar’ın birkaç blok doğusunda, lastik dükkanlarının ortasında daha modern bir çağdaş arka sahne çiçek açıyor. ve Lado Sarai mahallesinin donanım bağlantıları.

Lado Sarai’nin kalbindeki Galeri 1000A’nın kurucusu Shaji Punchathu, New York’un tarihsel olarak sıra dışı şehir merkezindeki mahallesine atıfta bulunarak, “Burası Delhi’nin Doğu Köyü gibi” diyor. Bölgenin, şehrin şimdiye kadar sahip olduğu ilk çağdaş arka galerilere ev sahipliği yaptığını söyledi.

Geçenlerde bir yaz öğleden sonra, Bay Punchathu ve asistanları, beş Hintli sanatçının eserlerinin yer aldığı ve mutasyona uğrayan hücrelerin dikkat çekici, ışıklandırılmış, ikon benzeri gravürlerinin yer aldığı “Moleküller” adlı bir multimedya sergisinin ortasındaydı. Delhi merkezli sanatçı Amit Das tarafından. Gravürleri o kadar sıra dışıydı ki nasıl üretildiğini anlayamadım. Bay Punchathu, “Bu, mürekkebi kağıda gömmek için iğneler kullanarak geliştirdiği yeni bir yöntem” dedi. “Sanatçılarımız genellikle Batı’da pek bilinmeyen yerel zanaat tekniklerini kullanıyorlar.”

Lado Sarai semtindeki Latitude 28 galerisinde sanatçı Jahangir Asgar Jani’nin eserlerinden oluşan bir sergi. Kredi… New York Times için Poras Chaudhary

Lado Sarai’yi on yıldan uzun bir süre önce demirleyen öncü galerilerden biri olan Latitude 28’e giden caddeyi geçtim, burada şehir merkezinden uzaktaki kiralar hala çok daha ucuzdu. Bay Punchathu, “O zamandan beri yetiştiler,” dedi. Galeri, yakıtı tıkanmış Delhi’nin sık sık gözden kaçan arka planını yemyeşil, çiçek kokulu bir şehir olarak kutlayan beş sanatçının yer aldığı “Dünya Sizi Bir Bahçe Gibi Bekliyor” adlı bir multimedya şovunu sergiliyordu. En çarpıcı çalışmalardan bazıları, Babür saray minyatürlerine dayanan istilacı botanik bitkilerin son derece ayrıntılı resimlerini betimleyen Gurgaon merkezli sanatçı Gopa Trivedi’ye aitti.

Latitude 28’in direktörü Bhavna Kakar, “Hint çağdaş arka sahnesi Covid’den beri hızla yükseliyor” dedi. Kakar, aynı zamanda Asya’nın en güvenilir çağdaş arka dergilerinden biri olan ve galeri dışında yayınlanan Take on Arka dergisinin de genel yayın yönetmenliğini yapıyor. “İnsanlar evlerinde çok zaman geçiriyorlar ve duvarlarında iyi bir şey istiyorlar. Artık denizaşırı ülkelere pek bakmıyorlar.”

Mehrauli mahallesinin “Style Mile” üzerindeki bir Hint-İtalyan füzyon restoranı olan Rooh’da bir çatı terası. Kredi… New York Times için Poras Chaudhary

Vitrin alışverişi ve tandır portobello

Öğle yemeği arıyordum, caddenin aşağısındaki Miam Patisserie’de Paris’e yakışır bir kruvasan ve kahve ile kahvaltı ettim, ama burada Lado Sarai’nin en büyük zayıflığını buldum: otlatma yok, çünkü birkaç restoran var. Bayan Kakar, “Asya’daki bir düzine en iyi galeriye sahibiz, ancak bizi besleyecek yalnızca bir Fransız pastanesi var” dedi.

Minar’ın tabanını çevreleyen Kalka Das Marg’da, Hintli bilginler tarafından “Style Mile” olarak adlandırılan, olağanüstü yemekler sadece 15 dakikalık yürüme mesafesindedir. Delhi’deki birçok noktada olduğu gibi, parlak şeyleri bulmak için yüzeyi kaşımak gerekiyor ve ilk bakışta Kalka Das Marg, cazibesiz bir sokak gibi görünüyor. Ama sonra, kirli binalar arasındaki ara sokaklarda dolaşırken, dikkat çekici mağaza ve restoranlarla çevrili modern bir avluya çıkıyorsunuz. Böyle bir ara yoldan geçerken, Ambawatta One kompleksinin beyaz badanalı Kübist pavyonlarını keşfettim, burada Rodeo Drive’ın Delhi versiyonu gibi gözüme çarpan üst düzey moda mağazalarına, kafelere ve galerilere baktım. Sadece tek bir tropik mevsime sahip olan Mumbai’nin aksine, Delhi’de birden fazla mevsim vardır ve bu nedenle Rohit Bal, Ritu Kumar ve Tarun Tahiliani gibi tasarımcıların mağazalarının pencerelerinden dışarı bakan daha geniş bir yüksek moda çeşitliliği vardır. Michael Kors, Tory Burch veya Diane von Furstenberg gibi Delhi’nin yüksek moda tutkunları New York’ta.

Mehrauli’deki Ambawatta One alışveriş kompleksinin avlusu. Kredi… New York Times için Poras Chaudhary

Style Mile, özellikle günbatımında büyüleyicidir, çevredeki park alanının kuş cıvıltıları trafik gürültüsünü sollar ve şehrin dört bir yanındaki muhteşem gün batımının yerini yavaş yavaş göksel bir avize gibi yukarıdan süzülen ışıklı Qutab Minar alır.


Delhi’de akşam yemeği için en zor rezervasyonlardan biri, Style Mile’daki Rooh’dadır; burada genç ve mücevherli geceler Kalka Das Marg’daki sıkışık otoparkta Bentley’lerini ve Range Rover’larını çizme riskini alır. Oradan, Hint ve İtalyan yemeklerinin beklenmedik ama şaşırtıcı derecede harika füzyonlarıyla ziyafet çekmek için çatı katındaki yemek teraslarına (içeridekiler restoranın daha az doğal iç kısmını seçmemeleri gerektiğini biliyorlar) çıkıyorlar.

Domates dum soslu kabak spagetti tabakları veya siyah sarımsaklı tereyağlı tandır portobello, etkileyici bir şarap listesi ve daha da etkileyici barmenler eşliğinde. Burada, boğumlu ağaç tepeleri, renkli fenerler, aşağıdaki eski saltanatın engin kalıntıları ve yıldızlara karşı gerçeküstü Qutab Minar arasında asılıyken, nihayet Latitude 28’in sergisinde kutlanan fantastik bahçe şehrini hissettim. Cansız gece boyunca, parlak sariler ve koyu renk takım elbiseler, sürekli gözlük şıngırdaması ve heybetli altın takılar, şehrin yeni keşfedilen zenginliği ve güvenine dair benzersiz bir şekilde göz alıcı bir his uyandırdı.


New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın Değişen Bir Dünya için 52 Yer 2022 için.
 
Üst