Avustralya Mektubu Avustralya büromuzun haftalık bültenidir. Üye olmak e-posta ile almak için. Bu haftaki sayı, Avustralya bürosu muhabiri Natasha Frost tarafından yazıldı.
36 Saat, dünyanın herhangi bir yerindeki bir şehirde bir hafta sonu geçirmekle ilgili haftalık bir New York Times köşesidir. Bu haftaki, bana göre, Yeni Zelanda’nın başkenti Wellington hakkında.
Üç gün boyunca incir yaprağı dondurması tüketmenizi öneririm; beyaz yemli bir börek; çay yaprağı salatası; avokado, labne ve sıcak havuç turşusu ile tost; bir kase barbekü domuz mantı şehriye çorbası; pancar salatası; ipeksi Suriye cevizli ve kırmızı biberli taban; ve belki bir veya iki butik bira. Oh, ve düz beyaz.
Çok Aç Tırtıl’a layık bir menüydü – ve editörün seyahat programımızın “biraz yiyecek / içecek ağır” olduğu yönündeki nazik uyarısıyla karşılanan bir menüydü. Bir şef toptancısında piknik malzemelerinin nereden temin edileceğine dair özenli bir açıklamanın, birçok yürüyüş için bir öneri yerine faydalı bir şekilde kullanılabileceğini söyledi.
Kuşkusuz, sonraki üç öğün yemeğimin nereden geldiğini bilmekten hoşlanan biriyim. Ama Yeni Zelanda’ya bir gezide, ne yiyip içeceğinizi planlamak ve ülkenin mutfağından en iyi şekilde yararlanmak için zaman ayırmaya değer olduğunu düşünüyorum.
Yeni Zelanda mutfağı bazen haksız bir şekilde, püre, pavlova (Avustralyalılar zaten sahip çıkmadıysa) ve o benzin istasyonu elyafı olan kuzu inciklerinden biraz daha fazlası olarak kötülenir: kurşun, dilinin derisini yakan biftek ve peynirli etli börek.
Elbette tüm bu şeyleri hala alabilirsiniz. Ancak, Yeni Zelanda’nın dünyanın en ilginç, çeşitli, lezzetli yiyeceklerinden bazılarını sunmak için muhteşem bir konumda olduğunu ve her şeyin daha iyiye gittiğini iddia ediyorum.
Yeni Zelanda yemekleri eşsiz konumunu yansıtır. Sahilden neredeyse hiçbir zaman çok uzakta olmadığınız uzun, sıska bir ada ülkesidir. Çok kırsal bir yer – çok sayıda koyun ve sığır çiftçiliği, dolayısıyla yüksek kaliteli et ve süt ürünleri – sakinlerini muhteşem sert çekirdekli meyveler, asmalar ve diğer ürünlerle ödüllendiren daha soğuk bir iklime sahip. Yerli kültürü, diğer birçok ülkeye kıyasla korunur ve kutlanır. Ve dörtte birinden fazlasının ülke dışında doğduğu bir ülke.
Ülkenin en büyük şehri olan Auckland’da bulunan The New Zealand Herald’ın gıda eleştirmeni Jesse Mulligan, “Taze ürünlere yönelik çok yüksek bir beklenti var – muhtemelen yalnızca bir gün önce toplanan şeyler” dedi. “Bunu kuşkonmaz gibi bir şeyle gerçekten tadıyorsunuz, tadı tabağa ne kadar hızlı götürürseniz o kadar iyi oluyor.”
Hepsi cezalandırıcı derecede pahalı bir ikili olarak çalışan çoğu Yeni Zelanda süpermarketi, okyanusun yemeği olan “kai moana” yazan tabelaların altında devasa, inleyen deniz ürünleri tezgahlarına sahiptir. Her zamanki yünlü ithal donmuş karidesleri, ama aynı zamanda başka yerde bulamadığınız pek çok malzemeyi de bulabilirsiniz: küçük bir yerel istiridye olan pipi; koyu, kadifemsi bir denizkulağı olan paua; yerli kerevit; iyot bakımından zengin bir tür deniz kestanesi olan kina; yerel istiridye; kartvizit büyüklüğünde yeşil kabuklu midye.
Deneyimli bir Yeni Zelanda yemek yazarı olan Lauraine Jacobs, Yeni Zelanda’nın özel balık ve kabuklu deniz ürünlerinin kutlanmasının nispeten yeni bir gelişme olduğunu söyledi. “Büyüdüğümde kimsenin paua yediğini sanmıyorum” dedi. “Kerevit muhtemelen elinizdeki kadar yakındı – ama şimdi kina gerçek bir incelik haline geldi ve paua her yerde çok sıcak.”
Auckland’daki Depot restoranda taze kabuklu deniz ürünleri. Kredi… The New York Times için Mark Coote
Olağanüstü malzemeler harika bir başlangıç noktası oluşturur. Ancak Yeni Zelanda mutfağı yerel olduğu kadar, ülkenin ilk insanları olan Maori’nin duman ve ateş tekniklerinden, getirilmeye devam edilen yeni tatlara kadar birbirini izleyen göç dalgalarının öyküsünü anlatan derin bir küreselliktir. yeni gelenler tarafından.
Auckland’da, örneğin, Dominion Yolu boyunca birinci sınıf bölgesel Çin yemekleri bulabilirsiniz. Şehrin Kuzey Kıyısında lezzetli xiao long bao veya kusursuz Kore mutfağı yiyebilirsiniz, Güney Auckland ise Vietnam yemekleri veya Pasifik adalarından yiyecekler için gidilecek yer.
Metro Magazine’de yemek yazarı olan Jean Teng, göçmen restoran sahiplerinin her durumda, kendi topluluklarının, tanımadıkları yemek yiyenlerin damak tatlarına göre tat profilini ayarlamalarına gerek kalmayacak kadar büyük olduğunu doğru bir şekilde hesapladıklarını söyledi. “Bunu destekleyecek nüfus var – gerçekten beyaz insanlara hitap etmeleri gerekmiyor” dedi. “Sorun değil ve bu şekilde hayatta kalabilirler.”
Aynı tatlar sonunda topluluğun dışına, “kuzu incik köri” veya “sashimi Samoa” gibi yemeklere süzülür – daha önce ulusal yayıncıda yayınlanan 180 Yeni Zelanda yemeğini sergileyen yeni bir kitap olan RNZ Yemek Kitabı’nda bulunabilen iki tarif.
Mulligan, “Şu anda tutarlı bir ulusal menü olan bir şeye işaret edemeyebilirsiniz, ancak yerel şeflerin yararlanabileceği yığınla şey var” dedi. “O ithal püf noktalarını biraz yerel ürünlerle birleştirip Yeni Zelanda mutfağı diyebilirsiniz.”
Yeni Zelandalıların yemek yemeyi sevmesine yardımcı olur. Auckland, ancak 1,5 milyon nüfuslu bir şehir, büyüklük olarak San Antonio, Teksas ile karşılaştırılabilir, ancak Metro dergisinin her yıl yaptığı gibi en iyi 50 restoranın listesini daraltmak bir mücadeledir. (Genellikle çağdaş Yeni Zelanda mutfağının klasik bir örneği olarak müjdelenen sağlam bir Auckland yiğidi olan Depot, bu yıl listeden kaydı.)
Bu yılki listede Endülüs, Fransa, İtalya, Japonya, Kore, Lübnan, Filipinler ve İran’dan yemekler bulabilirsiniz. (Bu kapsamlı değildir.)
Jacobs, “Yeni Zelandalılar merak ediyor” dedi. “Etraflarında olanın ve gerçekte onların ötesinde olanın çok farkındalar. Yeni Zelandalılar her türlü şeyi deneyecekler.”
Buharda pişirilmiş hangi çörek örneğini veriyor —yerel süpermarketin raflarından fırlayan geleneksel Maori tarzında pişirilmiş etle doldurulmuş Tayvan usulü dondurulmuş bao.
Maori olmayan şefler ve yemek yazarları tarafından 150 yıl boyunca göz ardı edildikten sonra, Maori mutfağının hakkını Maori toplulukları dışında vermeye başlaması, ancak oldukça yakın bir zamanda olmuştur. Yavaş yavaş, kawakawa veya fiddlehead eğrelti otları gibi yerel malzemeler ve geleneksel pişirme teknikleri, Al Brown veya Ben Bayly gibi Maori olmayan Yeni Zelandalı şeflere ilham verdi. Daha yakın zamanlarda, Christall Lowe’un Maori mutfağıyla ilgili yeni bir yemek kitabı olan “Kai” şaşırtıcı derecede popüler oldu.
Jacobs, “Aklımda Yeni Zelanda yemeklerinin geldiği yeri kesinlikle yakaladı,” dedi. “Ve bunu ilk kez ana akım bir yemek kitabında görüyoruz.”
Bütün bunlar – ve Yeni Zelanda’nın butik bira sahnesine bile ulaşamadık. Belki başka zaman.
Şimdi haftanın hikayeleri için.
Avustralya ve Yeni Zelanda
Teleferik zirvesinden Wellington Limanı ve şehir manzarası. Kredi… The New York Times için Susan Wright
Güney Kore’nin hiyerarşik toplumunda yaş, bir kişinin diğeriyle konuşma şeklini belirleyebilir. Kredi… Lee Jin-Man/İlişkili Basın
[email protected] adresinden bize ne düşündüğünüzü söyleyin.
Avustralya Mektubu hoşunuza gidiyor mu? Buradan kaydolun veya bir arkadaşınıza iletin.
Avustralya hakkında daha fazla bilgi ve tartışma için, gününüze yerel Sabah Brifinginizle başlayın ve Facebook grubumuzda bize katılın.
36 Saat, dünyanın herhangi bir yerindeki bir şehirde bir hafta sonu geçirmekle ilgili haftalık bir New York Times köşesidir. Bu haftaki, bana göre, Yeni Zelanda’nın başkenti Wellington hakkında.
Üç gün boyunca incir yaprağı dondurması tüketmenizi öneririm; beyaz yemli bir börek; çay yaprağı salatası; avokado, labne ve sıcak havuç turşusu ile tost; bir kase barbekü domuz mantı şehriye çorbası; pancar salatası; ipeksi Suriye cevizli ve kırmızı biberli taban; ve belki bir veya iki butik bira. Oh, ve düz beyaz.
Çok Aç Tırtıl’a layık bir menüydü – ve editörün seyahat programımızın “biraz yiyecek / içecek ağır” olduğu yönündeki nazik uyarısıyla karşılanan bir menüydü. Bir şef toptancısında piknik malzemelerinin nereden temin edileceğine dair özenli bir açıklamanın, birçok yürüyüş için bir öneri yerine faydalı bir şekilde kullanılabileceğini söyledi.
Kuşkusuz, sonraki üç öğün yemeğimin nereden geldiğini bilmekten hoşlanan biriyim. Ama Yeni Zelanda’ya bir gezide, ne yiyip içeceğinizi planlamak ve ülkenin mutfağından en iyi şekilde yararlanmak için zaman ayırmaya değer olduğunu düşünüyorum.
Yeni Zelanda mutfağı bazen haksız bir şekilde, püre, pavlova (Avustralyalılar zaten sahip çıkmadıysa) ve o benzin istasyonu elyafı olan kuzu inciklerinden biraz daha fazlası olarak kötülenir: kurşun, dilinin derisini yakan biftek ve peynirli etli börek.
Elbette tüm bu şeyleri hala alabilirsiniz. Ancak, Yeni Zelanda’nın dünyanın en ilginç, çeşitli, lezzetli yiyeceklerinden bazılarını sunmak için muhteşem bir konumda olduğunu ve her şeyin daha iyiye gittiğini iddia ediyorum.
Yeni Zelanda yemekleri eşsiz konumunu yansıtır. Sahilden neredeyse hiçbir zaman çok uzakta olmadığınız uzun, sıska bir ada ülkesidir. Çok kırsal bir yer – çok sayıda koyun ve sığır çiftçiliği, dolayısıyla yüksek kaliteli et ve süt ürünleri – sakinlerini muhteşem sert çekirdekli meyveler, asmalar ve diğer ürünlerle ödüllendiren daha soğuk bir iklime sahip. Yerli kültürü, diğer birçok ülkeye kıyasla korunur ve kutlanır. Ve dörtte birinden fazlasının ülke dışında doğduğu bir ülke.
Ülkenin en büyük şehri olan Auckland’da bulunan The New Zealand Herald’ın gıda eleştirmeni Jesse Mulligan, “Taze ürünlere yönelik çok yüksek bir beklenti var – muhtemelen yalnızca bir gün önce toplanan şeyler” dedi. “Bunu kuşkonmaz gibi bir şeyle gerçekten tadıyorsunuz, tadı tabağa ne kadar hızlı götürürseniz o kadar iyi oluyor.”
Hepsi cezalandırıcı derecede pahalı bir ikili olarak çalışan çoğu Yeni Zelanda süpermarketi, okyanusun yemeği olan “kai moana” yazan tabelaların altında devasa, inleyen deniz ürünleri tezgahlarına sahiptir. Her zamanki yünlü ithal donmuş karidesleri, ama aynı zamanda başka yerde bulamadığınız pek çok malzemeyi de bulabilirsiniz: küçük bir yerel istiridye olan pipi; koyu, kadifemsi bir denizkulağı olan paua; yerli kerevit; iyot bakımından zengin bir tür deniz kestanesi olan kina; yerel istiridye; kartvizit büyüklüğünde yeşil kabuklu midye.
Deneyimli bir Yeni Zelanda yemek yazarı olan Lauraine Jacobs, Yeni Zelanda’nın özel balık ve kabuklu deniz ürünlerinin kutlanmasının nispeten yeni bir gelişme olduğunu söyledi. “Büyüdüğümde kimsenin paua yediğini sanmıyorum” dedi. “Kerevit muhtemelen elinizdeki kadar yakındı – ama şimdi kina gerçek bir incelik haline geldi ve paua her yerde çok sıcak.”
Auckland’daki Depot restoranda taze kabuklu deniz ürünleri. Kredi… The New York Times için Mark Coote
Olağanüstü malzemeler harika bir başlangıç noktası oluşturur. Ancak Yeni Zelanda mutfağı yerel olduğu kadar, ülkenin ilk insanları olan Maori’nin duman ve ateş tekniklerinden, getirilmeye devam edilen yeni tatlara kadar birbirini izleyen göç dalgalarının öyküsünü anlatan derin bir küreselliktir. yeni gelenler tarafından.
Auckland’da, örneğin, Dominion Yolu boyunca birinci sınıf bölgesel Çin yemekleri bulabilirsiniz. Şehrin Kuzey Kıyısında lezzetli xiao long bao veya kusursuz Kore mutfağı yiyebilirsiniz, Güney Auckland ise Vietnam yemekleri veya Pasifik adalarından yiyecekler için gidilecek yer.
Metro Magazine’de yemek yazarı olan Jean Teng, göçmen restoran sahiplerinin her durumda, kendi topluluklarının, tanımadıkları yemek yiyenlerin damak tatlarına göre tat profilini ayarlamalarına gerek kalmayacak kadar büyük olduğunu doğru bir şekilde hesapladıklarını söyledi. “Bunu destekleyecek nüfus var – gerçekten beyaz insanlara hitap etmeleri gerekmiyor” dedi. “Sorun değil ve bu şekilde hayatta kalabilirler.”
Aynı tatlar sonunda topluluğun dışına, “kuzu incik köri” veya “sashimi Samoa” gibi yemeklere süzülür – daha önce ulusal yayıncıda yayınlanan 180 Yeni Zelanda yemeğini sergileyen yeni bir kitap olan RNZ Yemek Kitabı’nda bulunabilen iki tarif.
Mulligan, “Şu anda tutarlı bir ulusal menü olan bir şeye işaret edemeyebilirsiniz, ancak yerel şeflerin yararlanabileceği yığınla şey var” dedi. “O ithal püf noktalarını biraz yerel ürünlerle birleştirip Yeni Zelanda mutfağı diyebilirsiniz.”
Yeni Zelandalıların yemek yemeyi sevmesine yardımcı olur. Auckland, ancak 1,5 milyon nüfuslu bir şehir, büyüklük olarak San Antonio, Teksas ile karşılaştırılabilir, ancak Metro dergisinin her yıl yaptığı gibi en iyi 50 restoranın listesini daraltmak bir mücadeledir. (Genellikle çağdaş Yeni Zelanda mutfağının klasik bir örneği olarak müjdelenen sağlam bir Auckland yiğidi olan Depot, bu yıl listeden kaydı.)
Bu yılki listede Endülüs, Fransa, İtalya, Japonya, Kore, Lübnan, Filipinler ve İran’dan yemekler bulabilirsiniz. (Bu kapsamlı değildir.)
Jacobs, “Yeni Zelandalılar merak ediyor” dedi. “Etraflarında olanın ve gerçekte onların ötesinde olanın çok farkındalar. Yeni Zelandalılar her türlü şeyi deneyecekler.”
Buharda pişirilmiş hangi çörek örneğini veriyor —yerel süpermarketin raflarından fırlayan geleneksel Maori tarzında pişirilmiş etle doldurulmuş Tayvan usulü dondurulmuş bao.
Maori olmayan şefler ve yemek yazarları tarafından 150 yıl boyunca göz ardı edildikten sonra, Maori mutfağının hakkını Maori toplulukları dışında vermeye başlaması, ancak oldukça yakın bir zamanda olmuştur. Yavaş yavaş, kawakawa veya fiddlehead eğrelti otları gibi yerel malzemeler ve geleneksel pişirme teknikleri, Al Brown veya Ben Bayly gibi Maori olmayan Yeni Zelandalı şeflere ilham verdi. Daha yakın zamanlarda, Christall Lowe’un Maori mutfağıyla ilgili yeni bir yemek kitabı olan “Kai” şaşırtıcı derecede popüler oldu.
Jacobs, “Aklımda Yeni Zelanda yemeklerinin geldiği yeri kesinlikle yakaladı,” dedi. “Ve bunu ilk kez ana akım bir yemek kitabında görüyoruz.”
Bütün bunlar – ve Yeni Zelanda’nın butik bira sahnesine bile ulaşamadık. Belki başka zaman.
Şimdi haftanın hikayeleri için.
Avustralya ve Yeni Zelanda
Teleferik zirvesinden Wellington Limanı ve şehir manzarası. Kredi… The New York Times için Susan Wright
Wellington, Yeni Zelanda’da 36 Saat.İyi bir günde Yeni Zelanda’nın başkentini yenemezsin.
ABD’nin Küçük Pasifik Ülkesini Tanıması Yeni Zelanda Bağlarını Yeniden Şekillendiriyor.Amerika’nın Cook Adaları’nı egemen bir devlet olarak tanıma hamlesi, ABD-Çin rekabetinin Pasifik siyasetini nasıl yeniden düzenlediğinin kanıtıdır.
Devasa Madenin Zehirli Mirasının Ele Alınmasına Yönelik ‘Önemli Adım’.Papua Yeni Gine sakinleri, madencilik şirketi Rio Tinto’yu yaşadıkları araziyi yağmalayarak insan haklarını ihlal etmekle suçladılar.
Bebeğinin Kalp Ameliyatına İhtiyacı Var. Ama ‘Aşısız’ Kan İstiyor.Yeni Zelanda sağlık hizmeti, hayat kurtarıcı bir operasyon gerçekleştirebilmek için kritik derecede hasta bir bebeğin geçici olarak velayetini almaya çalışıyor.
Dünya Odak Noktası Futbola Dönmüşken, Sürgündeki Bir Kadın Takımı Oynamak İçin Can Sıkıyor. Afgan kadın milli takımı, Taliban yönetimi ele geçirince Avustralya’ya kaçtı. Afganistan futbol federasyonuna boyun eğen FIFA artık takımı tanımıyor.
Güney Kore’nin hiyerarşik toplumunda yaş, bir kişinin diğeriyle konuşma şeklini belirleyebilir. Kredi… Lee Jin-Man/İlişkili Basın
Kaç yaşındasın? Güney Kore Basit Olması Gereken Bir Soruyu Basitleştirmeye Çalışıyor.Milletvekilleri, kafa karışıklığını azaltmak amacıyla, ülkenin yaşı hesaplamak için bir arada var olan üç yöntemini dünya standardının gerisinde birleştiren bir yasa çıkardılar.
Tiny Vanuatu, Büyük İklim Fikirlerini Başlatmak İçin ‘Önemsizliğini’ Kullanıyor.Ulusların yasal olarak iklim risklerine karşı koruma sağlamakla yükümlü olup olmadığı konusunda üst düzey bir uluslararası mahkemenin değerlendirme yapmasını istiyor.
Huzursuz Keşmir’de Turist Sayısında Artış Var, Ancak Bölge Sakinleri İçin “Ruhsal Huzur Yok”. Ziyaretçiler bölgeye akın etti – Hindistan, kontrol dayatmasının işe yaradığının kanıtı olduğunu söylüyor. Ancak orada yaşayan insanlar korku ve belirsizliğin devam ettiğini söylüyor.
Herkes Bu Yapay Zeka Özçekimlerini Nasıl Yapıyor?Lensa AI ile oluşturulan görüntüler sosyal medyanın her yerinde, ancak ne pahasına?
[email protected] adresinden bize ne düşündüğünüzü söyleyin.
Avustralya Mektubu hoşunuza gidiyor mu? Buradan kaydolun veya bir arkadaşınıza iletin.
Avustralya hakkında daha fazla bilgi ve tartışma için, gününüze yerel Sabah Brifinginizle başlayın ve Facebook grubumuzda bize katılın.