Epicurean Hong Kong’da, Mütevazı Bir 4 Dolarlık Öğle Yemeği Kutusu Artık Tüm Öfke

Bakec

Member
HONG KONG — Hatlar öğle yemeğinden önce oluşmaya başlıyor ve dışarıdaki müşteriler pencereden günün seçimini görmek için boyunlarını uzatıyor.

Ünlü bir epikür şehri olan Hong Kong’u büyüleyen, yeni atanmış bir Michelin bistrosu veya en son fotojenik, Instagram dostu şekerleme değil.

Bu mütevazı bir paket servis beyaz pirinç ve lokantanın seçeceği iki önceden pişirilmiş ana yemek. Fiyat: 4 dolar civarında.

Bu basit yemekleri sunan barebone restoranlar, Hong Kong’da beklenmedik bir yemek modası haline geldi ve satıcı patlamasına, yemek blogcularının hayranlığına ve hatta 77.000 üyeli bir Facebook hayran grubuna yol açtı.




Yiyeceklerin kendisi pek dikkate değer görünmüyor. Teklifler, tavada kızartılmış domates ve yumurta, tatlı ve ekşi domuz eti veya kızarmış dana eti ve şalgam gibi seçeneklerle Kanton mutfağının standartlarıdır. Bir kepçe ile bekleyen bir işçiye emir vererek veya bağırarak kafeterya tarzında sipariş edilirler . Bu işyerlerine verilen isim bile menüleri kadar sade: “iki tabak ve pilav”.



Bu mütevazı restoranların çoğunda, yoldan geçenleri cezbetmek için büyük pencerelerden günün yemek seçenekleri caddeden görülebilir. Kredi… The New York Times için Billy HC Kwok



Ama asıl mesele bu sadelik.

İki yıllık siyasi çalkantı, ekonomik gerileme ve sonu gelmeyen gibi görünen pandemik kontrollerin (geçen ayın sonlarında 18:00’den sonra yemek yeme yasağının kaldırılması) darbe aldığı bir şehirde iki tabaklı ve pilavlı yerler, yaşam çizgisi.

Zor durumdaki restoran sahipleri için bu iş modeli, ender bir artan talep kaynağıdır. Akşam yemeği yiyenler için yemek ucuz ve kullanışlı bir temeldir; Çin ev yemeklerini tanımlayan rahatlatıcı tatlar ve çeşitlilik sunan iki yemek.

Kitle kaynaklı bir haritaya göre, şu anda şehir genelinde iki yemek ve pirinç satan en az 353 işletme var. Daha önce kaç tane var olduğuna dair bir nüfus sayımı yok, ancak Hong Kong gıda alimleri ve lokantaları, pandemiden önce çok daha azının olduğu konusunda hemfikirdi.




“Mühlet olabilirsin ki, bu tarz bir restorana gittiğinde, ters gitmeyen bir şeyler alabilirsin,” dedi Kitty Ho. North Point’in mavi yakalı mahallesinde bir BT çalışanı olan erkek arkadaşı Jack Fung ile öğle yemeği yiyen hemşire. Bir üniversite öğretim görevlisi,



Pandemi vurmadan önce, bu kuruluşlardaki yiyeceklerin “sıradan insanlar, düşük gelirli insanlar için” olarak görüldüğünü söyledi. şehrin yemek sahnesini inceler. Kredi… The New York Times için Billy HC Kwok



Her ikisi de 20’li yaşlarında olan Ho ve Bay Fung, özellikle sosyal medyada yemekle ilgili birçok sayfayı takip eden Bayan Ho’nun Facebook hayran grubunu bulmasından sonra, son aylarda haftada birkaç kez beslenme çantası yemeye başladıklarını söylediler.

O gün seçtikleri mekan, Kai Kee, özür dilemeyen ambiyans eksikliğiyle türün bir klasiğiydi. Duvarları kireç yeşiliydi, plastik yemek çubukları ve döşemeli sandalyelerle uyumluydu. (Çoğu iki tabaklı ve pilavlı dükkan sadece paket servis yaparken, bazıları sade oturma alanları sunar.)

Her biri 500 strafor konteynır tutan karton kutular, zeminin ortasına yığılmıştı. Çalınan müzik yok; Tek ses, yemek alanına buhar bulutları üfleyen mutfak ile yemeğin servis edildiği ön taraf arasında aceleyle koşan işçilerin bağırışlarıydı.

Günün iki düzine kadar yemeği, L şeklinde bir dizi paslanmaz çelik tavada açık büfe tarzında sergilendi. İki yemek 32 Hong Kong doları ya da 4 dolar, sadece nakit; her ek yemek 1 $ ekstra oldu. Tüm seçenekler – baharatlı patlıcan, domuz kulakları, tavada kızartılmış karnabahar – parlak renkliydi ve yoldan geçenleri cezbetmek için büyük pencerelerden caddeden açıkça görülüyordu.



En sadık müşterilerin bile hiçbir yanılsaması yoktur, bu iyi bir yemektir. Biri, “Tadı çok kötü olmadığı ve yenilebilir olduğu sürece sorun yok” dedi. Kredi… The New York Times için Billy HC Kwok



İki yemek ve pirinç, Hong Kong için yeni değil. Ancak uzun zamandır gözden kaçmış ya da parasız öğrencilerin ya da işçi sınıfının alanı olarak reddedilmişti. Hem format hem de kalite olarak Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Panda Express’i hatırlatıyor. Hong Kong’da bazıları, düşük beklentilerini yansıtmak için şaka yollu “kursory pirinç” olarak adlandırdı.




Hong Kong Baptist’te şehrin yemek kültürü üzerine eğitim veren öğretim görevlisi Siu Yan Ho, “Sıradan ve düşük gelirli insanlar için yiyecek olarak görülüyordu” dedi. Üniversite.

Ardından pandemi vurdu. İşsizlik fırladı. Hong Kong’un dünyaca ünlü restoran sahnesi aksayarak kaldı. En son akşamları lokantalarda yemek yeme yasağı yaklaşık dört ay sürdü ve kaldırılmış olmasına rağmen insanlar hala dörtten büyük gruplar halinde toplanamıyor.

Yiyeceklerin pahalı olduğu ve küçük apartman dairelerinin mutfaklarının olmadığı bir şehirde birçok Hong Konglu da yemek yapmıyor.

Böylece ucuz, doyurucu bir yemeği takdir edebilen insan türleri ve sayısı önemli ölçüde arttı. Ve Hong Kong’un gıda girişimcileri yanıt verdi.



Kitle kaynaklı bir haritaya göre, şu anda şehir genelinde iki yemek ve pirinç satan en az 353 işletme var. Kredi… The New York Times için Billy HC Kwok



Hasta cha chaan tengs’in – geleneksel Hong Kong’daki oturmalı restoranlarında – şefler, iki tabak ve pirinç dükkanı açmak için işi bıraktı. Popüler bir yerel sosisli sandviç zinciri, kendi iki tabaklı ve pilavlı şubesini başlattı. Akşam yemeği yasağı başladığında deniz ürünleri ziyafet salonları, geceleri paket servis seçenekleri olarak birkaç tava hazır yemek çıkardı. Kahve dükkanları da latte sanatlarıyla tanınırdı.




“Ofis hanımları, öğrenciler, yaşlılar, temizlik işçileri alıyoruz” diyen Kai Kee’nin sahibi Wong Chi-wai, genellikle 1.000 yemek sattığını da sözlerine ekledi. altı lokasyonunun her birinde bir gün.

Tüm rekabette öne çıkmak için, bazı dükkanlar birkaç dolar karşılığında bütün buğulanmış balık veya ıstakoz sunar. Diğerleri bedava çorba atar. Yau Ma Tei mahallesindeki bir nokta, genç müşterileri cezbetmek için trüflü tavuk, kırmızı pirinç ve kinoa içerir.

Yine de, en sadık müşteriler bile bunun iyi yemek olduğu konusunda hiçbir yanılgıya sahip değildir.

Körili balık köftesi ve dana eti ve pırasa tavada kızartmayı seçen başka bir Kai Kee müşterisi olan Kelvin Tam, “Çok fazla gereksinimim yok” dedi. “Tadı çok kötü olmadığı ve yenilebilir olduğu sürece sorun yok.”



Yiyeceklerin pahalı olması ve küçük apartman dairelerinin yemek yememesi nedeniyle pek çoğunun yemek pişirmediği Hong Kong’da paket yemek uzun zamandır popüler bir seçenek olmuştur. mutfaklar. Kredi… The New York Times için Billy HC Kwok



60 yaşındaki bir emlak şirketi çalışanı olan Bay Tam, gömleği ve kravatı ile müdavim olduğunu ve malzemelerin denediği her yerden daha taze olduğunu belirterek, ılık övgülerine rağmen.

Facebook hayran grubu sitesinde diğer yemek yiyenler için bunun gibi pek çok ipucu var. Her gün düzinelerce insan beslenme çantalarının fotoğraflarını ve notlarını yayınlıyor: Prince Edward semtindeki bir dükkandaki domuz pirzolaları bugün soğuktu ya da Tai Kok Tsui’deki bu restoranın personeli özellikle arkadaş canlısı.

Bazı yorumcular gerçek uzmanların ayırt edici özelliklerine sahiptir. “Köfteler çok güzeldi. Bir üye, yağsız etin unun, su kestanesine oranı yaklaşık 5:4:1’di ve ben herhangi bir yağ tespit etmedim” diye yazdı. Hong Kong’daki Shue Yan Üniversitesi’nde eğitim gören profesör Selina Ching Chan,




Facebook grubunun tutkusunun pandemi sırasında bu yemeklerin yeni öneminin altını çizdiğini söyledi. şehrin yemek kültürü. Yemek yiyenler, “kamu malı” haline gelen bir şey için takdirlerini ifade ediyorlardı.

Ve sitedeki konuşmalar, genellikle Hong Kong’un ışıltılı yemek sahnesinde yapılanlardan daha kapsayıcıydı, diye ekledi. “Farklılığı öne çıkaran gurme uzmanları, Michelin yıldızlarından, seçkin mağazalardan çok farklı. Burada farklı şeyleri selamlıyoruz.”



Hong Kong’daki restoranlar, pandeminin bir sonucu olarak uygulanan kısıtlamalardan özellikle büyük zarar gördü. Kredi… The New York Times için Billy HC Kwok



Tüm gıda trendleri gibi, bu da muhtemelen sona erecek. Gün batımına çoktan girmiş olabilir: Akşam 18.00’de yemek yeme yasağının kaldırıldığı gün, Facebook hayran grubunun kurucusu Andrew Wong, “Hong Kong İki Yemek ve Pirinç Şükran Günü Şenliği resmen sona erdi” mesajını paylaştı. Birçok üye, arkadaşlarıyla tekrar dim sum salonlarında oturacakları için ne kadar heyecanlı olduklarını yazdı.

Yine de birçok kişi pirinç kutularına her zaman bir iştah olacağını söyledi – hem din değiştirenler arasında hem de uzun süredir onlara bağımlı olanlar arasında.

Buna 64 yaşındaki Lo Siu-ying de dahildir. Kai Kee’de günün seçimine bakan Bayan Lo, bir çift lastik iş botu giymiş, yıllardır orada yemek yediğini söyledi. Her ikisi de temizlikçilik işleri için sabah 8’de evden ayrılan ve gece yarısından sonra dönen kocası ve kendisi için en kolay seçenekti.

Yine de diğerleri ona daha az bağımlı hale geldiğinde memnun olacağını söyledi. Çıkarması gereken çöp miktarı iki katına çıktığı için pandemi sırasında işi ekstra yorucu olmuştu.

“Herkes paket satın alıyor,” dedi. “O kadar çok kutu var ki.”
 
Üst