İspanya’nın kuzeyinde zorlu bir tatil cevheri

SuZi

Global Mod
Global Mod
Kuzey İspanya’daki Asturias’ta buraya pek bir şey gelemez. Yol, bir geçit boyunca, kırık köprülerin, şelalelerin, yıkılmış taş kulübelerin yanından giderek daha da daralıyor. Solda kayalar, sağda uçurum, yolda keçiler. Sadece yaklaşan trafik yok!


Bu on bir muhteşem kilometre uzunluğunda. Kızıl akbabalar dönüyor ve orman seyrekleştiğinde manzara açılıyor ve aniden 1050 metrede küçük bir dağ köyü olan Sotres beliriyor. Burada kimse daha yüksek yaşamıyor. Burası dağcılar ve yürüyüşçüler için harika bir yer.



Pitoresk dağ köyü Sotres'e yalnızca maceralı bir arabayla ulaşılabilir.


Pitoresk dağ köyü Sotres’e yalnızca maceralı bir arabayla ulaşılabilir.

© Kaynak: Hans Martin Koch


Sotres, Picos de Europa’nın pürüzlü zirveleriyle çerçevelenmiş, muhteşem bir ortamda çekidüzen verilmiş bir köydür. Çayırlarda inekler ve buzağılar otluyor. Oteller ve restoranlar var. Motosikletçiler bir barın önünde oturuyor, birkaç yürüyüşçü mola veriyor. Ancak sezon kısadır ve tüm yıl boyunca burada yaşayanlar burada yaşlanmıştır. Hala 200 kişi olabilir.

Çocuklar köyleri terk ediyor


Genç olanlar uzaklaşıyor. Jessica López Fernández de öyle. Şimdi 40 yaşında olan pazarlama okudu, ancak 23 yaşında geri döndü. Bunun nedeni, kendisi gibi peynir yaparak büyüyen ortağı Javier Díaz’dı. Birlikte Quesería Main’i kurdular.

İspanyol bizi köyden çıkan bir patikaya götürüyor. Eski labradoru Maia da onunla birlikte gider. Kayaya sıkıştırılmış demir bir kapının önünde durur, kilidini açar ve kaba taş basamaklardan bir mağaraya inersiniz. Işık loş, hava nemli ve ekşi kokuyor. Peynir somunları kaba raflarda saklanır. Burası Cabrales’in olgunlaştığı yer. Çifte bir dizi ödül kazandıran bir incelik.


Cabrales'in yaşlandığı mağaralardan birinde Cheesemaker Jessica López Fernández.

Cabrales'in yaşlandığı mağaralardan birinde Cheesemaker Jessica López Fernández.


Cabrales’in yaşlandığı mağaralardan birinde Cheesemaker Jessica López Fernández.

© Kaynak: Hans Martin Koch

Cabrales birkaç mağarada olgunlaşır


Cabrales yoğun, güçlü bir mavi peynirdir. İkisi bunun için dört mağara kullanıyor. Sadece bir tanesine yürüyerek ulaşabilirsiniz, kışın kar ayakkabısına ihtiyacınız vardır. At sırtında başka bir mağaraya varırlar. En uzak mağara Sotres’e 1,5 saat uzaklıktadır.


Her mağarada her biri 2,3 kilo ağırlığında yaklaşık 1000 somun peynir olgunlaşır. Olgunlaşma, mağaradaki sıcaklık, nem ve hava hareketine bağlı olarak dört ila on iki ay sürer. Haftada bir peynirler ovulur, yıkanır ve döndürülür. Sonunda, böyle bir somun yaklaşık 50 avroya mal oluyor, bölgede ve çevrimiçi olarak Meksika’ya kadar satılıyor.

Cabrales, Asturias’ı uzmanlar için bir ülke yapan 40 doyurucu peynirden biridir. Jessica López Fernández ve Javier Díaz da keçi peyniri üretiyor. 70 hayvanı Sotre’den bir saatlik yürüme mesafesinde yaşıyor. Çiftin günden güne yürüdüğü çetin bir yolculuktur.

Bölgede kurtlar ve ayılar yaşıyor


Korku benimle geliyor. Üç çoban köpeği keçileri koruyor. Peynir üreticisi, “Ama burada keçi ve koyunlardan daha çok kurt var” diyor. 2000 metrenin üzerinde 200 iyi zirveye sahip geniş, ıssız picos’ta ayılar, güderi, kartallar ve alabalıklar için de bolca yer vardır.

İkisinin aradıklarını buldukları sıkıcı bir iş. Turist rehberi Elena Borchers, aslında dağlarda otlayan hayvanların sayısının kısa sürede yarı yarıya azaldığını söylüyor: “Dağ çiftçileri yavru bulamıyor.” Yürüyüşçüler ve diğer turistler daha da önemlidir. Yaz aylarında güneyden İspanyollar gelir. Kuzeyde hava her zaman daha soğuktur ama istikrarsızdır.


Bazı yerlerde geleneksel tahıl ambarları olan Horeos hala ayaktadır.

Bazı yerlerde geleneksel tahıl ambarları olan Horeos hala ayaktadır.


Bazı yerlerde geleneksel tahıl ambarları olan Horeos hala ayaktadır.

© Kaynak: Hans Martin Koch

Biyosfer rezervinden sahile 20 dakikada


Asturias’ın ziyaretçilerine sunduğu ham bir güzellik. Biyosfer rezervinin dağlarından kıyıya 20 dakikada ulaşabilirsiniz. Cantabria ve Galiçya arasında yer alan Asturias bölgesi 400 kilometrelik bir kıyı şeridine sahiptir. Arada her zaman pitoresk kumsallar vardır, yazın su 20 santigrat derece sıcaktır – bunun dışında tazedir.

Lastres ve Llanes gibi balıkçı köyleri, yüksek, engebeli arazide yuvalanmıştır. Balığın bolluğu bölgenin mutfağını da zengin kılmaktadır. Elena Borchers, “Bir zamanlar burada çok sayıda balina yakalanmıştı” diyor. Bugün daha çok hake, örümcek yengeci ve maymunbalığı, kalamar, orfoz, dentex ve akrep balığı hakkında. Gonzalo Pañeda, “Asturias dünyanın en iyi deniz ürünlerine sahip” diyor. Adam bilmeli: Asturias’ın belirleyici üç şehrinden biri olan Gijón’daki eski bir balık pazarı salonu olan Auga’da yıldız bir şef.

Bölgeyi karakterize eden üç şehir


Gijón, Avilés ve Oviedo bu şehirlerdir. Pek çok endüstri eski çekirdeklerini bir halka gibi sarar. Gijón’da inşaat çok hızlı ve gelişigüzel yapılıyordu. Şehir sahili yüksek evlerle çevrili, manzara limana düşüyor, kömürlükler, tanklar, şehrin cazibesi için çalışmak zorundasınız. Oscar Niemeyer’in inşa ettiği kültür merkezi ile Avilés, avangart bir göz alıcıdır ve sakin bir tarihi çekirdeği korumuştur.


Avilés'in eski şehri, gösterişli, gösterişli cepheleriyle etkileyicidir.

Avilés'in eski şehri, gösterişli, gösterişli cepheleriyle etkileyicidir.


Avilés’in eski şehri, gösterişli, gösterişli cepheleriyle etkileyicidir.

© Kaynak: Hans Martin Koch

Oviedo’daki eski şehri ziyaret etmeye değer


Oviedo her zaman görülmeye değer. Elena Borchers’e göre İspanya’nın en temiz şehri olarak anılıyor. Naranco tepesindeki Romanesk öncesi binalarda ve görkemli katedralde (girişi 7 avro) tarihin derinliklerine inebilirsiniz. Aynı zamanda, adından da anlaşılacağı gibi, Santiago de Compostela hedefiyle St.

Oviedo, mutlaka görülmesi gereken sanat müzesi (giriş ücretsiz) ve özel peynirler, balık ve deniz ürünleri gibi hepsini bulabileceğiniz kapalı pazarıyla canlı bir şehirdir.

Halk mutfağı kaba


Asturias’ın her yerinde mükemmel restoranlar ve aynı zamanda çalışkan insanlar için yapılmış rustik bir halk mutfağı var. Bir klasik: Büyük beyaz fasulye, siyah muhallebi, chorizo ve domuz pastırması ile yapılan zengin bir güveç olan Fabada Asturiana. Dikkat: Et ve balıkla karakterize edilen Asturias’ın aromatik mutfağında porsiyonlar genellikle çok büyüktür.

Yeşil, standartlaştırılmış şişelerden tipik elma şarabı olan Sidra’yı içmek çok önemlidir. Her yıl 45 milyon litre üretilmekte ve alışılmadık bir şekilde servis edilmektedir. Şişeler başın üzerinde yüksekte tutulur, akış diz hizasında tutulan bir bardağa akar. Bu şekilde şaraba hava girer, maya gazları dışarı çıkar ve tipik ekşi-ekşi tadı yayılır.

Escanciado bir dökme yöntemidir


Escanciado, İspanyolların dökme yöntemi dediği şeydir. Bu bir fıçı üzerinde olur. Yanında döküleni yakalar. Tierra Astur zincirinin restoranlarında gelenek fotoğraflarla kutlanıyor – ve herkes dolu.

En geç yemek yedikten sonra dağlara çıkıp 1,5 şeritten geniş olmayan bir yola geri dönmelisiniz. Bir hac yeri olan Covadonga Tapınağı’nda başlar. Elena Borchers, İspanya’nın Moors’tan yeniden fethinin Kral Pelayo altında başladığını burada açıklıyor.

1901’de tamamlanan iki kuleli neo-romantik bir bazilika, foto-etkili bir şekilde öne çıkıyor. Daha etkileyici olan, burada ibadet edilen Bakire La Santina’nın bitişikteki mağarasıdır.


Covadonga'daki kaya mağarası, hacların varış noktasıdır.

Covadonga'daki kaya mağarası, hacların varış noktasıdır.


Covadonga’daki kaya mağarası, hacların varış noktasıdır.

© Kaynak: Hans Martin Koch

Akbabalar dönüyor uzaklarda


Şu andan itibaren her şey yokuş yukarı. Yarış bisikletçileri Lagos de Covadonga’ya giden yolu bilirler. Vuelta’nın en ünlü tırmanışlarından biridir. Yüzde 13’e varan eğime sahip bir dağ etabı şimdiden 22 kez buraya çıktı. Bu yıl erkekler dışarıda oturuyor, bunun yerine Vuelta Feminina zirveye çıktı.


Sıradan bir adam – dikkatli bir şekilde – araba ile gelir, ancak Haziran ve Ekim ayları arasında yalnızca otobüs veya taksi ile. Çok fazla kişi buna değer olduğu için yukarı çıkmak istiyor. Yine görkemli bir manzara açılıyor, bu sefer küçük göllerin üzerinden ve daha ileride sizi uzaktan kar şapkalarıyla karşılayan zirvelere doğru. Burada da akbabalar dönüyor ve göllerin çevresinden, biraz emin adımlarla yürümesi kolay olan farklı uzunluklarda patikalar çıkıyor. Daha yükseğe de çıkabilirsiniz. Yeterince zirve var.

Asturias seyahatiniz için ipuçları


Ulaşım: Lufthansa, Iberia ve Ryanair, Almanya’dan Asturias’a direkt uçuşlar sunmaktadır. Uçuş yaklaşık 2,5 saat sürüyor. 2023 yazından bu yana Lufthansa, Frankfurt am Main’den haftada üç kez ve Münih’ten haftada bir kez Asturias’a uçuyor. Devam etmenin en iyi yolu kiralık araba.

En iyi seyahat süresi: Kışlar ılıman, yazlar ılık geçer. Haziran’dan Ekim’e kadar genellikle 20 santigrat dereceden fazladır ve çok az yağış görülür. Ancak sahilde hava hızla değişebilir.

gezilecek yerler: Bölgede, gezginlerin Cabrales peynirinin yapımı hakkında her şeyi öğrenebilecekleri Sotres’teki Quesería Maín gibi (yalnızca İspanyolca olmasına rağmen) gezginlerin ziyaret edebileceği birkaç peynir mağarası vardır. Katılım: Kişi başı 9,50 Euro.


Bu gezi Turismo Asturias, Turespaña ve Lufthansa tarafından desteklenmiştir. İçeriğin seçimine ve yönüne yalnızca editörler karar verir.
 
Üst