Japonya’nın Solan Bir Köşesinde Uzun Bir Yürüyüş

Bakec

Member
Hinodegatake Dağı’nın zirvesinde durun, Kii Yarımadası’nın iç kısmına bakın ve orada binlerce zirve, kalay folyo gibi buruşuk toprak, ufka kadar donmuş kıvrım, kayaların jilet gibi kenarları ve toprak. Tüm sessiz tonlar. Okyanusa doğru döndüğünüzde, Nagoya limanından aşağı ve etrafını saran, Kuroshio veya Kara Akıntı olarak adlandırılan şey tarafından şekillendirilen Osaka Körfezi’ne kadar uzanan pürüzlü sahili göreceksiniz.




Hinodegatake Dağı’ndaki izleme platformu.



Japonya’nın ana adası olan Honshu’daki en büyük yarımada olan Kii Yarımadası, belki de en çok bir dizi hac rotasıyla tanınır. üç kutsal yeri – Yoshino ve Omine, Kumano Sanzan ve Koyasan – Nara ve Kyoto antik kentlerine bağlayan.




Nanki tren hatları dağlardan patlatılmadan ve ıssız Ulusal Rota 42 kıyı boyunca oyulmadan önce, bu yayla yolları aktif olarak kullanılıyordu. Genç ve yaşlı insanlar yürür ve mallarını taşır, bir geçidin tepesindeki bir çayevinde biraz yomogi mochi veya pelin pirinç kekleri veya belki birkaç dango pirinç topları soya sosuyla kaplanmış ve kömürde ızgara yapılırdı.



Hongudo Yolu üzerinde, Kumano bölgesinin ünlü tapınaklarından biri olan Kumano Hongu Taisha’ya giden bir kulübe.

Kumano bölgesinin üç ünlü tapınağını birbirine bağlayan Nakahechi Yolu boyunca sedir ağaçları.




Ve eğer yürümezlerse, insanlar kıyı sularında gezinmek için tekneleri kullanabilirler. 200 yıl önce koydan koya yelken açmak harika bir deneyim olmalı: Genç olduğunuzu ve Hadasu’lu birine aşık olduğunuzu, gelgitle birlikte hareket ettiğinizi, kumlu sahillerde buluştuğunuzu, Kukai’nin baharında ayaklarınızı bir araya getirdiğinizi hayal edin.

Evvel, eski bir türküye göre, Owase kentindeki bir taş anıtta anılan teknesiz bir marangoz, bir dağ silsilesinin uzak ucundaki Mikisato kasabasından bir kıza aşık oldu. Şarkıyı söyledi: “Benim yolum olsaydı, o Yakiyama Dağı’nı bir çapayla dümdüz eder ve geçmesine izin verirdim.” Bugün, sadece birkaç dakikalık bir tren yolculuğu onu dağın içinden gerçek aşka taşıyabilir.



Furusato köyü yakınlarındaki sahil şeridi.


Beton bariyerler heyelanlara karşı koruma sağlar.



İlk olarak 12 yıl önce Kii Yarımadası’nı ziyaret etmeye davet edildim. Shingon Budizm tapınağı Kongobuji, MS 816’ya kadar uzanıyor.

Bölgenin verimliliği beni hayrete düşürdü – o ağaçlar! Mezarlık sadece Japonya’nın çalkantılı Sengoku veya Savaşan Devletler döneminden kalma birçok lordun kalıntılarına değil, aynı zamanda uzanacak kadar yemyeşil yosunlara da ev sahipliği yapıyor.



Shugendo uygulayıcıları tarafından kullanılan Omine Okugake Michi çileci eğitim yolu boyunca dağ manzarası.



19 yaşındayken kolej için Japonya’ya taşındım ve son 22 yılın çoğunu burada yaşadım. Amerika’da büyüdüğüm – göç ettiğim şehir – çoğunlukla tütün ve yaban mersini tarlalarıydı, toprakları tarım ve endüstriyel zehirlerle doluydu, bu da alışılmadık derecede yüksek bunama oranlarına ve şiddetli dürtülere dair söylentilere yol açtı. Kim bilir kanımda ne var.

Ama o Koyasan tapınaklarında geçirdiğim üç günden sonra, saf doğanın bedenleri değiştirme biçiminde bedenimin değiştiğini hissettim – dağ suyunun taze girdileri ve dağ sebzeleri, farkında olmadan yanımda getirdiğim kirleticileri dışarı attı. .



Kata köyü yakınlarında terk edilmiş bir dükkan.

Ise Kaido hac yolu boyunca yalnız bir ağaç.




Aradan geçen on yılda, bu arınma, yenilenme duygusuna yöneldim ve binlerce yürüyüş yaptım. bu kara parçası boyunca kilometrelerce eski yollar ve patikalar. Yarımadanın kendisi yaklaşık 4.000 mil kareyi kapsıyor. Islak – Japonya’daki en yağışlı yerlerden biri ve dünyanın subtropiklerindeki en yağışlı yerlerden biri olarak kabul ediliyor ve yıllık ortalama 157 inç yağış alıyor. Bu ıslaklıkla birlikte bir tarih ve ekoloji zenginliği gelir.



Kii Yarımadası, Japonya’nın en yağışlı bölgeleri arasındadır.



Kii’nin Kumano bölgesi 熊野 olarak yazılır. “Kuma” (熊) için orijinal karakter 隈 – köşe, köşe, girinti. Gömülü bir alan. İkinci karakter: “hayır” (野) — gelişmemiş veya bakire. Vahşiler. Fransız akademisyen, tarihçi ve Japon bilimci Allan Grapard, böyle bir alanı “doğal mandala” olarak tanımlar. Ona “metafizik bir alanın tüm niteliklerine sahip geniş bir coğrafi alan” diyor.

Yarımadada yürüyün, dikkatinizi çekin ve kendinizi dünyalar arasında yüzerken bulacaksınız.



Tanabe şehri yakınlarında terk edilmiş bir tenis kortu.



Japonya’nın merkezinde olmasına rağmen, Kii Yarımadası’nın dili ağızda kalın geliyor: ezgili, gayri resmi. Bir Kuzey Karolina çekişmesini akla getiriyor.

Geçen Haziran’da 30 günlük bir yürüyüşün ortasında, yamasına bakan yaşlı bir kadına merhaba dedim ve o da şuna eşdeğer bir cevap verdi: “Orada bir ayı gördüler – kendine dikkat et ”

ATM’ler bile kulağa şuna benzer şeyler söylüyor: “Ah tatlım, beni kullandığın için teşekkürler, şimdi yakında tekrar geliyorsun, duydun mu?”

Daha tatlı robotik laflar duymak için her zaman fazladan birkaç dolar kazanmaya meyilliyimdir.



Tsu şehri yakınlarında bir içki dükkanı.

Ise Kaido’nun bir uzantısı.




En sevdiğim yarımada köylerinden birinin adı basitçe Furusato veya Eski Köy. Alçak dağ geçitleri arasında asılı kalmış ve okyanusa bakan, bir tür kayıp mikro Cennet gibi zamansız hissediyor. Yaklaştığımda, çiçek desenli önlüklere sarılmış kambur yaşlı kadınları küçük mikan portakal bahçeleri arasında yol alırken buldum. Kasabanın ortasında, çalılar, tarlalar ve tarım makineleri arasındaki şaplak, halka açık bir kaplıca banyosu.

Yakın zamanda yaptığı bir yürüyüşte, soyunma odasında sarhoş bir çiftçi – başı zar zor omzuma ulaşıyor – cübbemi geriye doğru giydiğimde ısrar edip duruyordu. “Hayır, almıyorsun. sağ üzerinde sol sağ üzerinde sol ,” dedi, giderek daha fazla sinirleniyor. Soyunma odasındaki diğerleri bize bakıp güldüler. “Sağdan sola kadınlar bunu nasıl yapıyor” dedi. “Sen kadın değilsin, değil mi?”


2022’yi Tanımlayacak Seyahat Trendleri

Kart 1 / 7


İleriye bakmak. Dünyanın dört bir yanındaki hükümetler koronavirüs kısıtlamalarını gevşetirken, seyahat endüstrisi bu yılın seyahatin uğultulu bir şekilde geri döneceği yıl olmasını umuyor. Beklemeniz gerekenler:




Hava yolculuğu. Geçen yıla göre çok daha fazla yolcunun uçması bekleniyor. Yine de en son giriş gereksinimlerini kontrol etmeniz ve şimdilik bir maske takmanız gerekecek. Ancak ülkeler turistlere yeniden açıldıkça daha fazla destinasyon ulaşılabilir olacak.




Konaklama. Pandemi sırasında birçok gezgin kiralık konutların sunduğu mahremiyeti keşfetti. Oteller, şık uzun süreli konaklama tesisleri, sürdürülebilir seçenekler, çatı barları ve ortak çalışma alanları sunarak yeniden rekabet etmeyi umuyor.




Kiralık araba. Gezginler daha yüksek fiyatlar ve daha yüksek kilometreli eski arabalar bekleyebilirler, çünkü şirketler filolarını henüz genişletememişlerdir. Alternatif mi arıyorsunuz? Araba paylaşım platformları daha uygun fiyatlı bir seçenek olabilir.




Geziler. Yılın inişli çıkışlı başlamasına rağmen, Omicron’un yükselişi sayesinde gemi seyahatlerine olan talep yüksek kalmaya devam ediyor. Lüks keşif seferleri şu anda özellikle çekici çünkü genellikle daha küçük gemilerde seyrediyorlar ve kalabalık yerlerden uzaklaşıyorlar.




Hedefler. Şehirler resmen geri döndü: Gezginler, Paris veya New York gibi bir metropolün manzaralarına, ısırıklarına ve seslerine dalmak için can atıyor. Daha dinlendirici bir zaman için, ABD’deki bazı tatil köyleri, bir tatil planlamanın tahminini ortadan kaldıran neredeyse her şey dahil bir modele öncülük ediyor.




Deneyimler. Cinsel sağlığı merkeze alan seyahat seçenekleri (çiftlerin inzivaya çekildiklerini ve yakınlık koçlarıyla deniz kıyısındaki seansları düşünün) popüler hale geliyor. Bu arada, eğitim eğilimi olan geziler, çocuklu aileler tarafından giderek daha fazla aranıyor.






Pantolonsuzdum.



Akagi Nehri kıyısındaki Koguchi köyü yakınlarında küçük bir kamyon.

Tanabe şehrinde bir Şinto tapınağı olan Kumano Hongu Taisha yakınlarındaki bir taş ustasının atölyesi.




Bunca yıldır yanlış yapmış olabileceğimi düşünerek bir an için panikledim. Birçok insan düşündüğünden daha fazla şeyi yanlış anlıyor. İnsanlar bir Şinto tapınağına yanaşıyor ve nakit para veriyor, iki kez alkışlıyor, sonra iki kez eğilmeleri gerektiğinde eğiliyor, iki kez alkışlıyor ve sonra tekrar eğiliyor. Hatta bazı insanlar Budist tapınaklarında bile alkışlarlar, bu da keşişleri çıldırtan bir çınlama haline getirir. Ve baltasını bileyen bu adam, bunu erkeksi bir şekilde yapmamı sağlamaya çalışıyordu, daha çok ölüm yoluydu: Ölüler sağa-sola sarılır.

Çiftçiye “Tamam dostum, sen sağdan sola yaparsan ben de aynısını yaparım” dedim. O yaptı. Ben de öyle. Ve beni kasabada küçük bir tura çıkardı, ikimiz de yürüyen ölüler.



1889’da bir sel tarafından yıkanmış bir türbenin bulunduğu Oyunohara’nın kutsal topraklarının yanına park etmiş bir otobüs.


Susami kasabasının kuzeyinde bir kum eleme tesisi.



Benim için çalışan köylerde ve kasabalarda yürümek Kii Yarımadası’nın en büyük keyfi. Yorucu dağ yollarıyla geçen bir günü yerel halkla birlikte banyo yaparak kapatabilmek, bazen tuhaf olsalar da, asla ilginç değildir. Bununla birlikte, deneyimin tamamı keskin bir acı tatlılıktır.

Japonya’nın kırsal kesimleri yaşlanarak yok oluyor ve 50 yaşın altındaki insanları dışarıda görmek nadirdir. Sahildeki eski çay çiftliklerinin çoğu, güneş çiftliklerine dönüştürüldü – geniş ağaç tarlaları, parıldayan siyah panellerle değiştirildi.

Terk edilmiş evler ve bahçeler boldur. Kii’yi son yıllarda bu kadar saplantılı bir şekilde yürümemin bir nedeni, eskiden olanın solup gittiğini aşikar bir şekilde hissedebiliyor olmam. Odai’de, klasik Japon Kissaten tarzı bir kafe olan La Mer’de bir fincan kahve içmeyi sadece iki ay ile kaçırdım. 80 yaşındaki işletme sahibi, dışarıya bir tabela bıraktı: “İşten ayrıldım.” Tochihara’da yüzlerce yıldır faaliyette olan bir han yakında son pansiyonerliğini de alabilir.



Nachi Şelaleleri yakınında bir oyun alanı.

Ise Kaido boyunca bir öpücük.




Ancak bu değişiklikler mutlaka kasvet veya üzüntüye neden olmaz. Onlar sadece çağdaş yaşamın amansız akışının bir parçası – kırsal kesimdeki istihdam fırsatlarının kaybıyla karışık bir nüfusun yaşlanması. Belirli endüstriler hakkında küresel ölçekte belirli kararlar aldık ve bu kısmen de olsa sonuçtur.

Bunun yerine, eğer bir şey hissedersem, bu yarımadanın enerjisine -toprağın bereketli canlılığına ve hâlâ orada olan insanların nezaketine, hepsi de bin yılı aşkın tarihin verdiği şamandıraya minnettarım. içe aktarmak.



Kii Yarımadası’nın doğu kıyısı boyunca uzanan bir hac yolu olan Ise-ji boyunca, Kawazoe köyü yakınlarında istiflenmiş bisikletler.



Keşke – hepiniz bunu okuyorsunuz – hemen şimdi, tam şu anda buraya ışınlanabilseydiniz ve ben de Bir Pazar sabahı, tüm masmavi gökyüzü ve güneş ışığı ile yarımadanın kasabalarından birinin çevresinde uzun bir yürüyüşe çıkararak, bunların korunmasındaki gurura tanıklık edin. Sadece birkaç kişi kaldı. Ve yine de: sokaklar süpürüldü, dükkan kapıları kaldırıldı, öpülen fenerler yanıp sönüyor. İlkbaharda uçan sazan ve yazın son şenlik türbelerinin beyaz paçavralı fundoshi iç çamaşırlarıyla gömleksiz erkeklerin omuzlarında taşındığı tasavvur edilir.

Ama şimdi gelmelisin. Şu anda. Küçük bir parıldayan kömür parçası gibi, bu parlaklık ve sıcaklık dünyamız için uzun değil.

Craig Mod , Kamakura’da yaşayan bir yazar ve fotoğrafçıdır. Çalışmalarını Instagram ve Twitter üzerinden takip edebilirsiniz. Son kitabı “Kissa by Kissa” , Tokyo’dan Kyoto’ya Nakasendo otoyolu boyunca yürüyüşünü anlatıyor. Bir sonraki kitabı Kii Yarımadası’nda geçiyor.




New York Times Travel’ı takip edin Instagram , Twitter ve Facebook . Ve bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve ilham almak için haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? 2022 için 52 Yer listemize göz atın.
 
Üst