Kyoto Seni Geri İstiyor, Ama Bazı Kibar Önerileri Var

Bakec

Member
Mart 2020’den önceki aylarda, Kyoto’nun Nishiki pazarındaki gıda satıcıları, sık sık, dışarıdan gelen ve her zaman ayakları altında gibi görünen, sonu gelmez gibi görünen fotoğrafa aç ziyaretçi akışının sona ermesini diledi.

Şehir merkezindeki alışveriş caddesini tanıtan bir iş ittifakına liderlik eden Nobuyuki Hatsuda, “Yabancı turistlere alışık değildik,” dedi.

Nishiki uzun zamandır işleyen bir pazar ve ziyaretçilerin – titizlikle düzenlenmiş malları karıştırarak, yıpranmış dükkan sahipleriyle pazarlık ederek ve valizleriyle vitrinleri tıkayarak – geçit töreni günlük iş akışını engelledi, uzun zamandır alışverişlerini yapmış olan yerlileri uzaklaştırdı. sokak.


Ama sonra salgın vurdu. Turistler – paralarıyla birlikte – buharlaştı ve satıcıların fikrini değiştirdi, dedi kamaboko satan Bay Hatsuda, genellikle narin pembe ve beyaz somunlardan oluşan bir balık köftesi.


“Müşterilerimizi seçemeyeceğimizi anladık” dedi. Çin dışında Japonya, herhangi bir büyük ekonominin en katı sınır kontrollerini sürdürdü. 2021’in başından bu yana, ülkeye 800.000’den az yabancı ziyaretçi ayak bastı. Diğer ülkeler pandemi öncesi seviyelerine yakın sayılarda turist ağırlamaya başladığında, Japonya yalnızca bir miktar yolcunun ülkeye girmesine izin verdi. Ülke, ilkbaharda iş ve eğitim amaçlı seyahatler üzerindeki kısıtlamaları hafifletti, ancak Eylül ayı itibariyle turizmi hala gezginlerle sınırlandırıyordu. bir bürokrasi labirentini müzakere etmeye istekli olan paket turlarda.

Kiyomizu Tapınağı’nın dışında geleneksel kıyafetli kadınlar. Kredi… New York Times için Andrew Faulk
Japonya’nın ilk shogun’u Ieyasu Tokugawa’nın ikametgahı olan Nijo Kalesi’ne giren ziyaretçiler. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

Ancak bu yakında değişecek. Başbakan Fumio Kishida geçen hafta ülkenin Ekim ayında sınır kontrollerini daha da kolaylaştıracağını, günlük girişlerde bir sınırı kaldıracağını ve turistlerin bağımsız seyahat etmesine izin vereceğini söyledi. (Bununla birlikte, 2019’da gelen trafiğin yüzde 30’undan fazlasını oluşturan Çinli ziyaretçilerin sıkı seyahatleri devam ettikten sonra bile, Pekin’in Covid Zero politikasını gevşetmesine kadar çok sayıda geri dönme olasılığı düşük.)

Turizm yavaş yavaş geri dönerken, Kyoto, dünya çapındaki diğer ünlü turistik yerler gibi, antik başkentin evi olarak adlandırılanlar için yaşam kalitesinden ödün vermeden kalabalığı nasıl ağırlayabileceğiyle boğuşuyor.


Kesin bir çözümün yokluğunda, Kyoto hükümeti bir bakış açısı değişikliği üzerine bahse giriyor: Yıllarca “omotenashi”yi – Japonca titiz konukseverlik anlamına gelen bir kelime – teşvik ettikten sonra, öz bakım için daha fazla zaman ayırmaya çalışıyor.


Şehrin belediye başkanı Daisaku Kadokawa, yaklaşık 15 yıldır bir marka haline gelen resmi kimonoyu giydiği belediye binasında yaptığı son röportajda, “Kyoto bir turizm şehri değil, turizme değer veren bir şehir” dedi. ofiste.


Kiyomizu Tapınağı, Kyoto’nun Instagram tarafından yönlendirilen birçok turunda popüler bir duraktır. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

Artan popülerlik

Kyoto, Nintendo ve Kyocera gibi dünyaca ünlü birkaç şirkete ev sahipliği yapıyor ve bilimlerde Japonya’daki diğer tüm şehirlerden daha fazla Noble Prize kazananı üretti. Ancak pandemiye giden yıllarda, sokaklarına çarpan, çatırdayan ve itilen turist seline bağımlı hale geldi.

Kyoto her zaman yerli gezginler için popüler bir destinasyon olmuştur. Japonya 1851’de dünyaya açılmadan önce, hacılar ülkenin dört bir yanından 2.000’den fazla tapınak ve türbeyi ziyaret etmek için trekking yaptılar. İkinci Dünya Savaşı’nın tahribatından kurtulmuş, daha sonra yaşayan bir müzeye, okul gezileri için popüler bir destinasyona ve ülkenin tarihi ve geleneğine bir göz atmak isteyenlere yakın bir yer haline geldi.

Kimse parti aramak için Kyoto’ya gelmez. Ziyaretçiler, titizlikle korunan tapınak bahçelerinin koi havuzlarında bulunan belirli bir Japonya vizyonunu arıyorlar; eski vitrinlerin kapılarından esen hojicha olarak bilinen kavrulmuş kahverengi çay kokusu; ve Arnavut kaldırımlı bir ara sokakta bir geyşanın tahta sandaletlerinin takırtısı.

İnsanlar, yukarıdaki Gion bölgesindeki Hanamikoji Caddesi’ndeki gibi geleneksel mimariyi görmek için Kyoto’yu ziyaret eder. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

2020 Yaz Olimpiyatları’ndan önceki yıllarda ise modern seyahat endüstrisinin gerçekleri, şehrin çağdışı cazibesinden ödün vermeye başlamıştı. Japonya, gelen turizmi teşvik etmek için her türlü çabayı başlattı ve Kyoto, yabancı ziyaretçiler arasında popülaritesinde bir artış yaşadı.


Hükümet verilerine göre, 2013 yılında yaklaşık 10 milyonluk bir tabandan başlayan yabancı ziyaretçi sayısı, pandeminin başlamasıyla üç kattan fazla arttı. Bunların yaklaşık üçte biri, turizm endüstrisinin her beş işçiden birini istihdam ettiği Kyoto’ya gitti. Sektörden alınan vergiler şehrin gelirinin yaklaşık yüzde 13’ünü oluşturuyordu.

Fushimi Inari tapınağındaki ünlü turuncu tori kapıları ziyaretçiler için çekici olmaya devam ediyor. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

Ancak yerel halk, “turizm kirliliği” olarak adlandırdıkları şeyden hızla bıktı. Valizler belediye otobüslerinin koridorlarını doldurdu. Hevesli ziyaretçiler, işe giderken fotoğraf çektirmek için geyşanın çırakları Maiko’yu taciz etti. Ve kayıp turistler Airbnb’lerini ararken insanların evlerine tökezledi.

Özellikle sosyal medya, şehirde turizmi şekillendirdi. Ve daha iyisi için değil.

Şehirde özel İngilizce turlar düzenleyen Masutami Kawaguchi, pandemiden önce müşterilerinin seyahat planlarının neredeyse tamamen Instagram tarafından belirlendiğini söyledi. Turizm, insanların Kyoto İstasyonu’nda trenden inip en iyi iki veya üç fotoğraf noktasına – Arashiyama’nın bambu bahçeleri, Fushimi Inari tapınağının arkasındaki dağa dolanan turuncu kapılar – aceleyle şehrin ünlü pitoresk bölgelerine lazer odaklı hale geldi. ve Kinkauji tapınağındaki altın köşk – çevredeki alanlarda trafik sıkışıklığı ve büyük kalabalık yaratıyor.

Kyoto İstasyonu şehrin daha modern tarafını gösteriyor. Nintendo ve Kyocera gibi dünyaca ünlü şirketlere ev sahipliği yaparken, son yıllarda şehir turizme bağımlı hale geldi. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

Kyoto’nun ünlü kibar sakinleri, hoşnutsuzluklarını alışılmadık bir açık sözlülükle ifade etmeye başladılar.


Nishiki’de, Japonya’da bir evcil hayvan çişisi olan, turistleri yürürken yemek yememeleri konusunda uyaran tezgahlar arasında işaretler açıldı. Kalabalık ve kargaşadan bıkan mahalle alışverişçileri süpermarketlere gitmeye başladı ve köklü bazı satıcılar kapandı.


Budist rahipler bile soğukkanlılıklarını kaybettiler.

Sonbahar ve ilkbaharda, sokaklar akçaağaç yapraklarının ve kiraz çiçeklerinin piroteknik patlamalarına ağzı açık kalan turistlerle tıkandığında, “insanlar evlerinden bile çıkamadılar. Kentin en ünlü üç tapınağını içeren Kyoto Budist Federasyonu genel sekreteri Kojo Nagasawa, şehir zar zor yaşanabilir durumdaydı” dedi.

Grup, uzun süredir Kyoto’nun ekonomik kalkınmasında ılımlılık çağrısında bulunuyor. 1991’de The Times gazetesinde, şehrin eşsiz karakterini yok edeceğini söylediği yeni, yüksek katlı otellerin yapımına karşı çıkan tam sayfa bir isim çıkardı.

Bay Nagasawa, “Biz bunu bilmeden önce ekonomi turizmden başka bir şey değildi” dedi. “Şehir ne zaman yeterli olduğunu bilmiyordu.”

En kötü sorunlardan bazılarını dizginlemek isteyen şehir, 2018’de yerleşim bölgelerindeki geleneksel evleri kapmak ve onları Airbnb kiralamalarına dönüştürmek isteyen yatırımcılara baskı yaptı.

Hanamikoji Caddesi, Kyoto’nun tarihi mimarisinin tipik bir örneğidir ve uluslararası turizmin kapanmasından zarar görmüştür. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

Pandeminin zararları

2020 baharında Japonya sınırlarını kapattı. Yabancı paranın yangın hortumu kapandı ve uzun süredir mali sorunlarla boğuşan Kyoto kendini iflasın eşiğinde buldu.


Belediye başkanı Bay Kadokawa, şehrin turistsiz bir hayatın tadına vardığını ve koronavirüs ile kırmızı mürekkebin kombinasyonunun “çifte yumruk” olduğunu söyledi.


Kentin turizm departmanı müdürü Toshinori Tsuchihashi, pandeminin başlangıcında “şehirdeki insanlar ‘Eski Kyoto’ya döndük, harika değil mi?’ diyordu” dedi.

Ancak, ekonomik zarar arttıkça, bölge sakinleri “turizmin önemini anlamaya başladılar”.

Birçok işletme henüz iyileşmedi. Pandemiden önce, Kyoto’nun şehir merkezinde Kamo Nehri’ne paralel uzanan atmosferik bir ara sokak olan Pontocho’yu çevreleyen birçok restorandan birinde rezervasyon yaptırmak neredeyse imkansızdı. Ancak son bir hafta sonu gecesi, karartılmış vitrinlerde “kiralık” tabelaları asılıydı ve suya bakan terasların çoğu kullanılmamıştı.

Genel müdür Manabu Kusui’ye göre, Batı tarzı lüks bir otel olan Hotel The Mitsui Kyoto, 2020’nin sonlarında açıldı ve pandeminin çoğu için kapasitesinin oldukça altında faaliyet gösterdi.

Turistler Kyoto’ya geri dönmeye başladığında, otel, konuklarına Kyoto’nun güzel ama daha az ticareti yapılan destinasyonlarından bazılarıyla anlaştığı özel deneyimler sunarak kendini farklılaştırmayı umuyor. Bunlardan ilki, otelin yanında elverişli bir konumda yer alan Japonya’nın ilk şogun Tokugawa Ieyasu’nun ikametgahı olan Nijo Kalesi’ne özel bir tur.

Bu, kentin pandemi öncesi kalabalığı ele almak için yeni stratejik planının bir parçası olarak tanıtmaya çalıştığı bir turizm tarzı.

Ancak Bay Kusui, insanların Kyoto’ya belirli bir güzergahla geldiklerini biliyor ve bir dağ yüzüne tünemiş ünlü Budist tapınağına atıfta bulunarak “Kiyomizu Tapınağı gibi bir yere gitmemelerini söyleyemeyiz” dedi. Kyoto’nun doğu tarafında.

Kyoto’nun Nishiki pazarında bir restoran. Pandemiden önce pazar turistler tarafından istila edilmişti ve kötü davranışlar hakkında uyarılar yayınlamıştı. Şimdi daha yumuşak bir yaklaşım izliyor. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

Bazı nazik öneriler

Ziyaretçilere katı sınırlamalar getirmek için hiçbir yasal seçeneği olmayan hükümet, trafiği aynı zamanlarda ve yerlerde daha az yoğunlaştıracak şekilde seyreltmeyi umuyor. Planlamacılar, kalabalık şehir içi otobüsler gibi sakinleri rahatsız eden sorunların nasıl çözüleceğini de tartışıyorlar. Ancak şimdiye kadarki girişimler çoğunlukla ziyaretçileri Kyoto’nun geleneksel “ahlakı” konusunda eğitmeye çalışmak ve en iyisini ummak gibi yumuşak önlemlerden oluşuyor.


Bu ruhla, Nishiki pazarı turistleri uyarmak yerine onları cesaretlendirmeye karar verdi ve “yapılmaması gerekenler” listesini bir “memnuniyetler” listesiyle değiştirdi. Girişte büyük bir QR kodu okutan ziyaretçilere pazarın tadını çıkarabilmeleri için bir öneri listesi sunulur ve okumaları için ücretsiz Wi-Fi ile ödüllendirilir.

Kyoto Kulesi’nden Kyoto manzarası, turist çekirdeğinin ötesindeki modern şehri gösteriyor. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

Aynı zamanda, şehirdeki birçok kişi, Kyoto’nun sektöre genel yaklaşımını yeniden tasavvur ederek hem turistler hem de bölge sakinleri için deneyimi iyileştirmeye çalışıyor.

Kiyomizu Tapınağı, turistleri şehri bir tema parkı değil, yaşanacak bir yer olarak düşünmeye teşvik eden yeni bir turizm türünü teşvik etmeye çalışan, eldiveni üstlenen kurumlar arasında yer alıyor.

Pandemiden önce tapınak, görkemli mimarisi ve aşağıdaki şehrin muhteşem manzarasıyla olduğu kadar tıkanıklığıyla da ünlüydü. Yüksek sezonda, tapınağın zarif yürüyüş yollarını tıkayan kalabalığın arasından geçmek, az sayıda yerlinin isteyerek uğrayabileceği sinir bozucu ve moral bozucu bir çile haline gelmişti.


Covid vurduğunda, tapınağın başrahibi Seigen Mori, ziyaretçilerin burayı tasarlandığı gibi – sakin bir ibadet yeri olarak – ancak sınırlı bir başarı ile deneyimlemesine izin vermenin yollarını deniyordu.


Ancak son iki buçuk yıl ona “sıfırlamaya bas” ve ziyaretçilerle etkileşim kurmanın farklı yollarını keşfetme fırsatı verdi. Son aylarda mabedi geceleri küçük gruplara açmaya başladı ve onlara dua ve sohbette bizzat önderlik etmek için zaman ayırdı.

Geceleri tapınağı görmenin, ziyaretçilerin mekanla olan ilişkisini temelden değiştirdiğine inanıyor, çünkü olağan kalabalığın kafa karıştıran baskısı, ağustosböceklerinin cıvıltısı, zengin tütsü aroması ve antik heykellerin üzerindeki yumuşak gölge titremesi ile yer değiştiriyor.

Bay Mori, deneyimin tefekküre odaklandığını anladıkları sürece, yurtdışından gelen konukları ağırlamaya hevesli olduğunu söyledi.

Japon seyahat devi JTB’nin genel müdürü Takeshi Otsuki, Kyoto’nun bu konukların hasret ve endişe karışımı bir şekilde kaçınılmaz dönüşünü beklediğini söyledi.

Bay Otsuki, “Ziyaretçi sayısının kademeli olarak artmasını umuyoruz ve yumuşak bir inişimiz var” dedi.

Şehirdeki bazıları yeni turistleri karşılamaya can atıyor.

Kyoto İstasyonu’nun cam duvarlarında Kyoto Kulesi’nin bir yansıması. Kredi… New York Times için Andrew Faulk

Fuminari Shinbo, Tokyo Olimpiyatları’ndan önce, Kyoto’ya gelen ziyaretçilere İngilizce turlar vermek için eğitime başlayan ve hiç kullanma şansı bulamadıkları İngilizce diyalogları ezberlemeye saatlerini adayan bir grup emeklinin üyesi.


Ağustos ayının sonlarında, gönüllülerin yaklaşık 20’si, Kyoto’nun en popüler turizm merkezi haline gelen bir türbe olan Fushimi Inari’nin önünde kuru bir koşu için hevesle toplandı.

Beyaz harflerle İngilizce konuşan turistler için ücretsiz yardım reklamı yapan parlak mavi önlükler giymişler, tapınağın en ünlü özelliğini, sayısız tatil fotoğraflarına canlı bir renk vuruşu sağlayan yaklaşık bin parlak turuncu kapıdan oluşan bir koridoru tanıttılar.

Tur bittiğinde, Bay Shinbo, sonunda sıkı çalışmasını iyi bir şekilde kullanabileceği için heyecanlı olduğunu söyledi.

Şimdiye kadar, “Sadece torunum üzerinde pratik yapabildim” dedi.


Değişen Bir Dünya için 52 Yer

2022 listesi, dünya genelinde gezginlerin çözümün bir parçası olabileceği yerleri vurgular.


New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın Değişen Bir Dünya için 52 Yer 2022 için.
 
Üst