KYOTO, Japonya — Yoshinaga Nakamura’nın ailesi, yedi nesildir kazari-sho veya metal arka konusunda uzmanlaşmıştır. Ancak son 200 yılda eşyalar değişti ve şimdi Japonya turistleri tekrar ağırlamayı dört gözle beklerken geleceğe hazırlanıyor.
64 yaşındaki Bay Nakamura, uzun, tek kenarlı kılıçlara atıfta bulunarak, “Eskiden, katana için kabza ve kılıç kılıfı üzerinde dekoratif parçalar (çiçek ve geometrik gibi çeşitli tasarım ve desenlerde metal oymalar) yapardık” dedi. samuray kalçalarında taşıyordu. “Dekorasyonlar moda gibi kendinizi ifade etmenin bir yoluydu.”
Ancak 1870’lerde hükümetin samuray sınıfı üzerindeki baskılarının bir parçası olarak katana yasaklandığında, “işin yönünü değiştirdik” dedi. Vazolar, kiseru pipoları, çay ve tütsü törenleri için kullanılan kaplar ve kimono kuşağına takılan dekoratif takılar olan obi-dome gibi eşyalara ekleyerek “Aynı dekoratif süsleri başka amaçlarla yapmaya devam ettik”.
Chikueido atölyesinde sergilenen el sanatları arasında iğneler, küpeler ve bilezikler yer alıyor. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Bugün Nakamura, karla kaplı Fuji Dağı’nın kuşbakışı görüntüsünü yansıtan gümüş bir çaydanlık gibi arka parçalar yaratıyor ve tamamlanması yaklaşık iki ay sürmüş ve sanatçı adı Eishin Chikueido IV’ün kişisel sergilerinde sergiliyor. . Ve bir avuç zanaatkarın yardımıyla, kanzashi adı verilen geleneksel Japon saç süsleri ve netsuke adı verilen minyatür heykellere benzeyen tavşan ve fare gibi hayvan şekillerinde takılar da dahil olmak üzere küçük gümüş takı parçaları da yaratıyor. onun butiğinde.
20.900 yen ila 33.000 yen (yaklaşık 160 ila 255 $) arasında satılan Kanzashi, bir tel testere ile gümüş levhalardan kesilmiş kelebek veya çiçek desenlerinden yapılmış bir dükkan spesiyalitesidir.
Ancak Bay Nakamura, babası Eishin Chikueido III’ün (2007 yılında 84 yaşında öldü) ailenin dekoratif saç tokalarını yapan ilk üyesi olduğunu kaydetti. Bay Nakamura, “Bizden önceki nesiller saç süsleri yapmadı” dedi. “O zamanlar zanaatkarlar büyük gurur duyuyordu ve kadınlar için bir şey yapmak istemiyorlardı. Ama babam ve ben öyle değildik.”
Çoğunlukla gümüş zanaatkar olan Bay Nakamura tarafından yapılmış gümüş bir kanzashi veya süs saç tokası. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Bu tür uzun saç tokası geleneksel olarak bir kimono ile giyilirken, dükkanda satılanlar gibi modern versiyonları bir topuzu aksesuarlamak için kullanılabilir. Dükkânda satılan narin gümüş küpeler, broşlar ve yüzüklerle birlikte kanzashi, dünyanın dört bir yanından Kyoto’ya altın varaklı bir Zen tapınağı olan Kinkakuji gibi turistik yerleri görmek için gelen milyonlarca turist arasında özellikle popülerdi.
Pandemi sırasında
Ancak Japonya, pandeminin ilk günlerinde uluslararası sınırlarını kapattı ve Çin hariç diğer Asya ülkeleri sınır kısıtlamalarını gevşetmiş olsa da, ancak son zamanlarda sınırlı sayıda öğrenci ve iş adamının girmesine izin veriyor. Ve Başbakan Fumio Kishida 6 Mayıs’ta giriş kısıtlamalarının Haziran başında hafifletileceğini duyursa da, çok az ayrıntı vardı.
Bay Nakamura, Kyoto’daki atölyesinde. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Ülke turizmi pandemi sırasında düştü. Osaka’daki Asya Pasifik Araştırma Enstitüsü’nün araştırma direktörü Yoshihisa Inada’ya göre, 2021’de ülkeye sadece 245.862 ziyaretçi girdi ve bu, neredeyse 32 milyonu ağırladığı 2019’dan bu yana yüzde 99’dan fazla bir düşüş gösterdi.
Eski bir Kyoto Şehri meclis üyesi ve Tokyo’daki Taisho Üniversitesi’nde misafir profesör olan Shoei Murayama, “Kyoto muazzam bir şekilde etkilendi ve en büyük etki turizm üzerinde” dedi. Buna oteller, hanlar ve diğer konaklama tesisleri ile hediyelik eşya dükkanları dahildir. Gelen turizm patlamasından önce yabancı turistlere bel bağlamayan bir ortamda faaliyet gösteriyorlardı, ancak yabancı turistlerin artmasıyla onlarsız yapamayacaklarını gördüler.”
Bay Inada, yalnızca Kyoto’da yabancı ziyaretçilerin 2019’da 279,4 milyar yen harcadıklarını söyledi. Ve Bay Nakamura gibi geleneksel zanaatkarları bu gelir olmadan zor bir dönemden geçiyor.
Bay Nakamura, “Büyük bir etkisi var” dedi. Sevdiği ve düzenli olarak ziyaret ettiği bir ülke olan “Özellikle Çin’den çok fazla yabancı müşterimiz vardı”. Pandemi boyunca çevrimiçi özel siparişler almasına rağmen, nakliye sorunlarının ve maliyetli gümrük ve vergi ücretlerinin bazen siparişleri yerine getirmeyi imkansız hale getirdiğini söyledi.
Bay Inada, Kyoto şehir yönetiminin zanaatkarlarını doğrudan desteklemediğini, ancak pandemi başladığından beri yerel işletmeleri maliyetlerin yüzde 90’ını karşılayarak yerel el sanatları satın almaya teşvik ettiğini söyledi.
Bay Nakamura, “Bazı restoranlar ürünlerimizi satın aldı ve müşterilerin Kyoto’nun el sanatlarını görebilmesi ve dokunabilmesi için bunları kullandı” dedi.
“Neyse ki, Kyoto’da çok sayıda müşterimiz var ve üst düzey el sanatlarına talep var. Ve onlar sayesinde hayatta kalabiliriz. Yemek yiyip geçimimizi sağlayabiliriz.” Ancak bu, uluslararası ziyaretçi eksikliğini telafi etmiyor ve onların geri dönmesini görmek için sabırsızlanıyor – “kalbimin derinliklerinden” dedi.
Chikueido ailesi, çoğunlukla çay törenleri için yalnızca sipariş üzerine eserler satsa da, tekniği daha genç bir neslin üyelerine aktarmanın ve onları işe alabilmenin bir yolu olarak küpe gibi daha erişilebilir ürünler yapmaya yöneldiler. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Bay Nakamura, çalışmalarına ek olarak Kyoto’daki Harika Geleneksel Sanatlar Koleji’nde ders vermektedir; Daitokuji Tapınağı’nın daha küçük tapınaklarından birinde kullanılan çiviler için süs kapakları yapmak için yakın zamanda yapılan bir proje de dahil olmak üzere müze eserlerinin, türbelerin ve tapınakların onarımı; ve gümüş işleme tekniklerini sergilediği bir YouTube kanalı açtı. (Bay Nakamura’nın bilgisini aktarma konusunda bir yeteneği var – bana çaydanlıklarından birine gizlenmiş farklı metallerin ve meyve şekillerinin ağırlığını sordu ve metal arka sound’u eğlenceli ve erişilebilir kıldı.)
Evde ve İşyerinde
Kyoto’nun Nakagyo koğuşunda, geleneksel bir ahşap şehir evi olan 133 yıllık bir machiya’da tanıştık. Bay Nakamura’nın dükkânı ve metal işleme atölyesi ile doğup büyüdüğü evidir.
Bay Nakamura’nın hem yaşadığı hem de çalıştığı Kyoto’daki Chikueido atölyesi. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
“2004 yılına kadar sadece işleri devreye aldık, bu yüzden müşterilerin sipariş vermek için geldiği bir stüdyo alanımız vardı” dedi. Ancak Bay Nakamura ve babası, öğrencilerin el sanatlarını nasıl yapacaklarını öğrenme fırsatına sahip olmalarını istedi. “Babam da öğretirdi,” diye açıkladı, “ve öğrenciler daha önce bir iş bulduklarını, çoğunlukla bir şeyler yapmak için makine kullanan yerlere gönderildiklerini söylerlerdi. Bunun için endişeliydik. Demek dükkan böyle başladı.”
Butik, binanın ön tarafında, lacivert bir noren, giriş yolunun karşısında asılı duran, dükkanın adı Kazariya Ryo ile yazılmış kısa bir perde ile. İçeride, ziyaretçilerin mücevherlerin satıldığı tatami paspaslarla dolu bir alana çıkmadan önce ayakkabılarını çıkarmaları bekleniyor. Yine bir noren ile asılan başka bir kapıdan, evin arkasına ve Bay Nakamura ve ekibi için iki geniş metal atölyesine giden uzun, karanlık bir koridor var. Ailenin sanatçı adının ardından Chikueido adlı işletmede toplam 10 kişi çalışıyor.
Japon kraliyet ailesi, adını 1800’lerde Bay Nakamura’nın büyük-büyük-büyükbabası Eishin Chikueido I’ye, sanatsal başarılarının tanınması için verdi ve her Nakamura metal işçiliği eğitimini tamamladığında bu isim aktarıldı. Bay Nakamura, 2009 yılında kullanmaya başladı.
1889’da inşa edilen ev, eski zamanların cazibesini ve bazı rahatsızlıklarını korumuştur. Uzun salondaki mutfak, evin kuyusundan su çekmek için bir pompa ile donatılmıştır; geleneksel bir Japon aşçı ocağı olan kamado; ve pirinci buharda pişirmek için bir mushikamado. (“Ben kullanmıyorum, her zaman yemek yemeye giderim” dedi Bay Nakamura.)
Becerileri Öğrenmek
Geçenlerde beni ve diğer bazı konukları, atalarının resimleri ve fotoğrafları ile asılmış bitişik küçük bir tatami odasındaki alçak bir masada toplanmaya davet etti. Taş bir patika, yosun kaplı zemin ve 1864’te bir isyan sırasında Kyoto’nun yıkımından kurtulan bir çeşme içeren yapraklı bir bahçeye açıldı.
Japon çayı yapmak için kullanılan gümüş çaydanlıklar ve bir kensui (atık su kabı), Bay Nakamura tarafından yapılmıştır. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Bay Nakamura, 15 yaşında babasıyla nasıl çalışmaya başladığını anlattı. “Babamdan teknikler öğrendim ama kendimi de eğittim” dedi. 1990 yılında Chikueido şirketini kurdular.
Naoko Yokota, Bay Nakamura’nın babasıyla metal işçiliği okudu ve şimdi Chikueido’da takı yapımında yardımcı oluyor. (“23 yıldır metallerle çalışıyorum” dedi.) Ziyaretimiz sırasında, Bayan Yokota, gümüşü nilüfer kökü gibi yuvarlak ve noktalı deliklerle kesmek için farklı boyutlardaki tel testereleri nasıl kullandığını gösterdi. küpeler.
İşleri elle yapmak Bay Nakamura için en büyük önceliktir. “İşleri daha hızlı ve daha büyük miktarlarda yapmak için makineler veya insan yapımı aletler oluşturmak çok daha kolay” dedi. “Ama elleri kullanmaya odaklanmak ve el sanatları yapmak için el kullanma gerekliliğini yaratmak istiyorum. Yeni makineler yapmakla ilgilenmiyorum.”
Bay Nakamura, atölyesinde gümüş el sanatlarını nasıl yaptığını gösteriyor. O, Kyoto’daki metal zanaatkarlarının yedinci neslidir. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Kendi arka parçaları için asla döküm kullanmaz, ancak fiyatları erişilebilir kılmak için bazı mücevher ürünlerinde yapar.
Gümüş, altın ve bakır gibi başkalarıyla da çalışsa da tercih ettiği metaldir. “Gümüş, el yapımı el sanatları için en uygun metaldir,” dedi ve gümüş levhaların dövülebilir olduğunu, ancak dövüldüklerinde sertleştiklerini – “tıpkı bir araya getirildiğinde kumun yaptığı gibi” dedi.
Bay Nakamura, tekniğe ek olarak, zanaatkarlar için tarihi öğrenmenin ve insanların eşyalara neden ihtiyaç duyduklarından ziyade neden ihtiyaç duyduklarını düşünmelerinin önemli olduğunu söyledi.
“Belki de müşterileri dükkana girdiklerinde bunalırım,” dedi gülümseyerek. Ama anlamlı olduğu için bunu yapmaya devam ediyorum.”
64 yaşındaki Bay Nakamura, uzun, tek kenarlı kılıçlara atıfta bulunarak, “Eskiden, katana için kabza ve kılıç kılıfı üzerinde dekoratif parçalar (çiçek ve geometrik gibi çeşitli tasarım ve desenlerde metal oymalar) yapardık” dedi. samuray kalçalarında taşıyordu. “Dekorasyonlar moda gibi kendinizi ifade etmenin bir yoluydu.”
Ancak 1870’lerde hükümetin samuray sınıfı üzerindeki baskılarının bir parçası olarak katana yasaklandığında, “işin yönünü değiştirdik” dedi. Vazolar, kiseru pipoları, çay ve tütsü törenleri için kullanılan kaplar ve kimono kuşağına takılan dekoratif takılar olan obi-dome gibi eşyalara ekleyerek “Aynı dekoratif süsleri başka amaçlarla yapmaya devam ettik”.
Chikueido atölyesinde sergilenen el sanatları arasında iğneler, küpeler ve bilezikler yer alıyor. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Bugün Nakamura, karla kaplı Fuji Dağı’nın kuşbakışı görüntüsünü yansıtan gümüş bir çaydanlık gibi arka parçalar yaratıyor ve tamamlanması yaklaşık iki ay sürmüş ve sanatçı adı Eishin Chikueido IV’ün kişisel sergilerinde sergiliyor. . Ve bir avuç zanaatkarın yardımıyla, kanzashi adı verilen geleneksel Japon saç süsleri ve netsuke adı verilen minyatür heykellere benzeyen tavşan ve fare gibi hayvan şekillerinde takılar da dahil olmak üzere küçük gümüş takı parçaları da yaratıyor. onun butiğinde.
20.900 yen ila 33.000 yen (yaklaşık 160 ila 255 $) arasında satılan Kanzashi, bir tel testere ile gümüş levhalardan kesilmiş kelebek veya çiçek desenlerinden yapılmış bir dükkan spesiyalitesidir.
Ancak Bay Nakamura, babası Eishin Chikueido III’ün (2007 yılında 84 yaşında öldü) ailenin dekoratif saç tokalarını yapan ilk üyesi olduğunu kaydetti. Bay Nakamura, “Bizden önceki nesiller saç süsleri yapmadı” dedi. “O zamanlar zanaatkarlar büyük gurur duyuyordu ve kadınlar için bir şey yapmak istemiyorlardı. Ama babam ve ben öyle değildik.”
Çoğunlukla gümüş zanaatkar olan Bay Nakamura tarafından yapılmış gümüş bir kanzashi veya süs saç tokası. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Bu tür uzun saç tokası geleneksel olarak bir kimono ile giyilirken, dükkanda satılanlar gibi modern versiyonları bir topuzu aksesuarlamak için kullanılabilir. Dükkânda satılan narin gümüş küpeler, broşlar ve yüzüklerle birlikte kanzashi, dünyanın dört bir yanından Kyoto’ya altın varaklı bir Zen tapınağı olan Kinkakuji gibi turistik yerleri görmek için gelen milyonlarca turist arasında özellikle popülerdi.
Pandemi sırasında
Ancak Japonya, pandeminin ilk günlerinde uluslararası sınırlarını kapattı ve Çin hariç diğer Asya ülkeleri sınır kısıtlamalarını gevşetmiş olsa da, ancak son zamanlarda sınırlı sayıda öğrenci ve iş adamının girmesine izin veriyor. Ve Başbakan Fumio Kishida 6 Mayıs’ta giriş kısıtlamalarının Haziran başında hafifletileceğini duyursa da, çok az ayrıntı vardı.
Bay Nakamura, Kyoto’daki atölyesinde. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Ülke turizmi pandemi sırasında düştü. Osaka’daki Asya Pasifik Araştırma Enstitüsü’nün araştırma direktörü Yoshihisa Inada’ya göre, 2021’de ülkeye sadece 245.862 ziyaretçi girdi ve bu, neredeyse 32 milyonu ağırladığı 2019’dan bu yana yüzde 99’dan fazla bir düşüş gösterdi.
Eski bir Kyoto Şehri meclis üyesi ve Tokyo’daki Taisho Üniversitesi’nde misafir profesör olan Shoei Murayama, “Kyoto muazzam bir şekilde etkilendi ve en büyük etki turizm üzerinde” dedi. Buna oteller, hanlar ve diğer konaklama tesisleri ile hediyelik eşya dükkanları dahildir. Gelen turizm patlamasından önce yabancı turistlere bel bağlamayan bir ortamda faaliyet gösteriyorlardı, ancak yabancı turistlerin artmasıyla onlarsız yapamayacaklarını gördüler.”
Bay Inada, yalnızca Kyoto’da yabancı ziyaretçilerin 2019’da 279,4 milyar yen harcadıklarını söyledi. Ve Bay Nakamura gibi geleneksel zanaatkarları bu gelir olmadan zor bir dönemden geçiyor.
Bay Nakamura, “Büyük bir etkisi var” dedi. Sevdiği ve düzenli olarak ziyaret ettiği bir ülke olan “Özellikle Çin’den çok fazla yabancı müşterimiz vardı”. Pandemi boyunca çevrimiçi özel siparişler almasına rağmen, nakliye sorunlarının ve maliyetli gümrük ve vergi ücretlerinin bazen siparişleri yerine getirmeyi imkansız hale getirdiğini söyledi.
Bay Inada, Kyoto şehir yönetiminin zanaatkarlarını doğrudan desteklemediğini, ancak pandemi başladığından beri yerel işletmeleri maliyetlerin yüzde 90’ını karşılayarak yerel el sanatları satın almaya teşvik ettiğini söyledi.
Bay Nakamura, “Bazı restoranlar ürünlerimizi satın aldı ve müşterilerin Kyoto’nun el sanatlarını görebilmesi ve dokunabilmesi için bunları kullandı” dedi.
“Neyse ki, Kyoto’da çok sayıda müşterimiz var ve üst düzey el sanatlarına talep var. Ve onlar sayesinde hayatta kalabiliriz. Yemek yiyip geçimimizi sağlayabiliriz.” Ancak bu, uluslararası ziyaretçi eksikliğini telafi etmiyor ve onların geri dönmesini görmek için sabırsızlanıyor – “kalbimin derinliklerinden” dedi.
Chikueido ailesi, çoğunlukla çay törenleri için yalnızca sipariş üzerine eserler satsa da, tekniği daha genç bir neslin üyelerine aktarmanın ve onları işe alabilmenin bir yolu olarak küpe gibi daha erişilebilir ürünler yapmaya yöneldiler. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Bay Nakamura, çalışmalarına ek olarak Kyoto’daki Harika Geleneksel Sanatlar Koleji’nde ders vermektedir; Daitokuji Tapınağı’nın daha küçük tapınaklarından birinde kullanılan çiviler için süs kapakları yapmak için yakın zamanda yapılan bir proje de dahil olmak üzere müze eserlerinin, türbelerin ve tapınakların onarımı; ve gümüş işleme tekniklerini sergilediği bir YouTube kanalı açtı. (Bay Nakamura’nın bilgisini aktarma konusunda bir yeteneği var – bana çaydanlıklarından birine gizlenmiş farklı metallerin ve meyve şekillerinin ağırlığını sordu ve metal arka sound’u eğlenceli ve erişilebilir kıldı.)
Evde ve İşyerinde
Kyoto’nun Nakagyo koğuşunda, geleneksel bir ahşap şehir evi olan 133 yıllık bir machiya’da tanıştık. Bay Nakamura’nın dükkânı ve metal işleme atölyesi ile doğup büyüdüğü evidir.
Bay Nakamura’nın hem yaşadığı hem de çalıştığı Kyoto’daki Chikueido atölyesi. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
“2004 yılına kadar sadece işleri devreye aldık, bu yüzden müşterilerin sipariş vermek için geldiği bir stüdyo alanımız vardı” dedi. Ancak Bay Nakamura ve babası, öğrencilerin el sanatlarını nasıl yapacaklarını öğrenme fırsatına sahip olmalarını istedi. “Babam da öğretirdi,” diye açıkladı, “ve öğrenciler daha önce bir iş bulduklarını, çoğunlukla bir şeyler yapmak için makine kullanan yerlere gönderildiklerini söylerlerdi. Bunun için endişeliydik. Demek dükkan böyle başladı.”
Butik, binanın ön tarafında, lacivert bir noren, giriş yolunun karşısında asılı duran, dükkanın adı Kazariya Ryo ile yazılmış kısa bir perde ile. İçeride, ziyaretçilerin mücevherlerin satıldığı tatami paspaslarla dolu bir alana çıkmadan önce ayakkabılarını çıkarmaları bekleniyor. Yine bir noren ile asılan başka bir kapıdan, evin arkasına ve Bay Nakamura ve ekibi için iki geniş metal atölyesine giden uzun, karanlık bir koridor var. Ailenin sanatçı adının ardından Chikueido adlı işletmede toplam 10 kişi çalışıyor.
Japon kraliyet ailesi, adını 1800’lerde Bay Nakamura’nın büyük-büyük-büyükbabası Eishin Chikueido I’ye, sanatsal başarılarının tanınması için verdi ve her Nakamura metal işçiliği eğitimini tamamladığında bu isim aktarıldı. Bay Nakamura, 2009 yılında kullanmaya başladı.
1889’da inşa edilen ev, eski zamanların cazibesini ve bazı rahatsızlıklarını korumuştur. Uzun salondaki mutfak, evin kuyusundan su çekmek için bir pompa ile donatılmıştır; geleneksel bir Japon aşçı ocağı olan kamado; ve pirinci buharda pişirmek için bir mushikamado. (“Ben kullanmıyorum, her zaman yemek yemeye giderim” dedi Bay Nakamura.)
Becerileri Öğrenmek
Geçenlerde beni ve diğer bazı konukları, atalarının resimleri ve fotoğrafları ile asılmış bitişik küçük bir tatami odasındaki alçak bir masada toplanmaya davet etti. Taş bir patika, yosun kaplı zemin ve 1864’te bir isyan sırasında Kyoto’nun yıkımından kurtulan bir çeşme içeren yapraklı bir bahçeye açıldı.
Japon çayı yapmak için kullanılan gümüş çaydanlıklar ve bir kensui (atık su kabı), Bay Nakamura tarafından yapılmıştır. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Bay Nakamura, 15 yaşında babasıyla nasıl çalışmaya başladığını anlattı. “Babamdan teknikler öğrendim ama kendimi de eğittim” dedi. 1990 yılında Chikueido şirketini kurdular.
Naoko Yokota, Bay Nakamura’nın babasıyla metal işçiliği okudu ve şimdi Chikueido’da takı yapımında yardımcı oluyor. (“23 yıldır metallerle çalışıyorum” dedi.) Ziyaretimiz sırasında, Bayan Yokota, gümüşü nilüfer kökü gibi yuvarlak ve noktalı deliklerle kesmek için farklı boyutlardaki tel testereleri nasıl kullandığını gösterdi. küpeler.
İşleri elle yapmak Bay Nakamura için en büyük önceliktir. “İşleri daha hızlı ve daha büyük miktarlarda yapmak için makineler veya insan yapımı aletler oluşturmak çok daha kolay” dedi. “Ama elleri kullanmaya odaklanmak ve el sanatları yapmak için el kullanma gerekliliğini yaratmak istiyorum. Yeni makineler yapmakla ilgilenmiyorum.”
Bay Nakamura, atölyesinde gümüş el sanatlarını nasıl yaptığını gösteriyor. O, Kyoto’daki metal zanaatkarlarının yedinci neslidir. Kredi… The New York Times için Kosuke Okahara
Kendi arka parçaları için asla döküm kullanmaz, ancak fiyatları erişilebilir kılmak için bazı mücevher ürünlerinde yapar.
Gümüş, altın ve bakır gibi başkalarıyla da çalışsa da tercih ettiği metaldir. “Gümüş, el yapımı el sanatları için en uygun metaldir,” dedi ve gümüş levhaların dövülebilir olduğunu, ancak dövüldüklerinde sertleştiklerini – “tıpkı bir araya getirildiğinde kumun yaptığı gibi” dedi.
Bay Nakamura, tekniğe ek olarak, zanaatkarlar için tarihi öğrenmenin ve insanların eşyalara neden ihtiyaç duyduklarından ziyade neden ihtiyaç duyduklarını düşünmelerinin önemli olduğunu söyledi.
“Belki de müşterileri dükkana girdiklerinde bunalırım,” dedi gülümseyerek. Ama anlamlı olduğu için bunu yapmaya devam ediyorum.”