Demek olması gereken yer burası: “görünmez dünyaya” açılan kapı. Etkileyici Ben Bulben, İrlanda adasının kuzeybatısındaki küçük Sligo kasabasının yanında yaklaşık 500 metre yükseklikte yükselir.
Ziyaretçiler, Nobel Edebiyat Ödülü sahibi William Butler Yeats’in neden “Peri Diyarı”na giden kapıyı burada bulduğunu düşündüğünü tahmin edebilir. Son dinlenme yerini çoktan bu mistik masa dağının eteğinde bulan ünlü yazar, “Gecenin bir yarısı açılır ve uğursuz birlik dışarı fırlar” diye yazmıştı.
Görünmez dünyaya açılan kapı Ben Bulben’de mi gizli?
© Kaynak: Uwe Kranz
Wild Atlantic Way, Sligo ve Mayo’dan geçiyor
Burada, County Sligo’da ülke zor. Bu aynı zamanda komşu County Mayo için de geçerlidir. Burada, Vahşi Atlantik Yolu’nun bir kısmı Emerald Isle’ın batı kıyısı boyunca uzanır – 2.500 kilometre ile dünyanın belirlenmiş en uzun sahil yollarından biridir. Yemyeşil çayırları ile Cork’un ve daha güneydeki liman kenti Galway’in aksine, bu bölgelerin sakinlerinden çok şey talep ediliyor.
Kilometrelerce yol, kasvetli yuvarlak dağlar ve engebeli uçurumlar boyunca büyülü bozkırlardan geçerek, aniden küçük kumsalların ve güzel, canlı küçük kasabaların nefes kesici manzaralarını ortaya çıkarır.
Mavi bir arka plan üzerinde beyaz dalgalar: Vahşi Atlantik Yolu boyunca tabelalar var.
© Kaynak: Tourism Ireland/Failte Ireland
Periler ve Goblinler Efsaneleri
Hava her zaman davetkar değildir. Genellikle beyaz bulutlar, Ben Bulben’in engebeli yamaçlarına yakın durur ve dağı bir örtü gibi sarar. Bu bölgedeki melankolik güzellikteki manzaranın birçok Kelt efsanesine sahne olduğu söyleniyor. Buradaki birçok insan hala perilere ve goblinlere inanıyor – ancak, İrlanda’daki bu yaratıklar çok arkadaş canlısı veya sevimli değiller, insanları görünmez dünyalarına çekmeyi seviyorlar. Güle güle, efsane devam ediyor.
Yeats ayrıca ruhani evini County Sligo’da buldu. Yerel David Lawless, bizi yazarın Ben Bulben’e yaptığı yürüyüşlerden birine götürüyor ve sonunda basit bir alanda bile kaybolabilmeniz için duyularınızı bulandırdıklarında perilerden nasıl kaçabileceğinizi anlatıyor: “Sadece ceketini ve şapkanı sola dön – sonra artık seni tanımıyorlar ve gitmene izin veriyorlar,” diyor. Bardan eve gitmeden önce biraz daha az Guinness veya Viski içmenin faydası olabilir.
Neolitik zamanlardan kalma kalıntılar bölge genelinde bulunabilir.
© Kaynak: Uwe Kranz
Film için konum
İrlanda mitolojisindeki ruhlar bu bölgede gerçekten fesat mı çıkarıyor? Bu mistik ruh halleri, yıl başında vizyona giren aktör Colin Farrell’ın oynadığı “The Banshees of Inisherin” filminde de rol oynuyor. Film, İrlanda’nın County Mayo’daki en büyük adası olan Achill Adası’nın sadece birkaç mil güneyinde çekildi. Bu amaçla, Lough Acorymore’a fon olarak bir kulübe inşa edildi ve çekimden sonra sanki bir peri eli değmiş gibi iz bırakmadan kaldırıldı.
Croaghaun’da bir tepe yürüyüşü için Lough Acorymore’dan yola çıktık. Vahşi Atlantik Yolu boyunca, tüm beceri düzeyleri için çeşitli yürüyüşler vardır. Ancak Croaghaun’un kendi hava durumu sistemi var, bize rehberlik etmesi gereken Gerard Mangan bizi uyarıyor. Hava on dakikada bir değişebilir. Bu alışılmadık hava karışımında perilerin parmağı var mı? Her durumda, haklı olmalı.
Havanın neredeyse her dakika değiştiği Croaghaun’daki mistik güzellik.
© Kaynak: Uwe Kranz
Hava? Sınırda bir deneyim.
Çıkışta yoğun bulutlar, yağmur ve fırtınalı rüzgarlar bizi karşılıyor ve bir sonraki anda birkaç dakikalığına körfezin ve kayalıkların nefes kesen manzaralarını gözler önüne seriyor. Yine sadece birkaç dakika sonra, üzüm kadar büyük yağmur damlaları ve fırtına rüzgarı bize kötü davranmayı destekler – sınırda bir deneyim.
Bölgenin bazen çok dar ve engebeli yollarında seyahat eden herkes, mükemmel bir şekilde işaretlenmiş ve gelişmiş uzun mesafe bisiklet yolları, tüm ülkeyi dolaşan yeşil yollar karşısında şaşıracaktır. Great Western Greenway, Achill Adası’na giden köprünün hemen yanında başlar ve kullanılmayan bir demiryolu hattı boyunca 42 kilometre boyunca Westport’a gider.
İrlanda Yeşil Yolları, mükemmel şekilde geliştirilmiş uzun mesafeli bisiklet yollarıdır.
© Kaynak: Uwe Kranz
Yol boyunca, İrlanda’nın kutsal dağı Croag Patrick de dahil olmak üzere nefes kesen manzaralar var. Efsaneye göre, güzel liman kasabası Westport yakınlarındaki Clew Körfezi’nde yılın her günü için bir tane olmak üzere 365 ada vardır. Hatta 170 tanesinde yerleşim var.
Sligo’daki 150 pub
Bu seyrek nüfuslu bölgenin Westport ve Sligo gibi küçük kasabaları, çok sayıdaki küçük dükkanları ile çevredeki insanlara acilen ihtiyaç duyulan bir alışveriş fırsatı sunmakla kalmıyor. Sadece Sligo’da 150 pub olduğu söyleniyor, çoğu canlı müzik ve hafta içi bile meşgul. Yabancı ziyaretçiler burada bir sohbet başlatmakta zorlanmazlar – ya da sadece yerel halkın şarkılarına katılırlar.
Neolitik döneme ait kalıntılar ülkenin her yerinde bulunabilir: anlamı genellikle tam olarak anlaşılamayan mezar höyükleri veya ritüel alanları. Çoğu durumda, bu döneme ait taşlar hâlâ çayırlarda ve tarlalarda tanınmadan duruyor veya küçük bir sahil kasabası olan Ballycastle’daki Céide Tarlaları gibi, bozkırın altında binlerce kişi tarafından saklanıyor. İşte dünyanın en büyük Taş Devri anıtı.
Céide Fields’deki dünyanın en büyük Taş Devri anıtı hâlâ büyük ölçüde bozkırın altında saklı.
© Kaynak: Uwe Kranz
Antik taş duvarların, yerleşim yerlerinin ve megalitik mezarların kalıntıları bozkır tarafından korunmuştur ve şimdiye kadar sadece küçük bir kısmı ortaya çıkarılmıştır. Piramit şeklindeki ziyaretçi merkezinde, yalnızca Taş Devri geçmişine dair ayrıntılı bir fikir değil, aynı zamanda birçok kilometrekarelik duvarların güzergahını özenle haritalayan arkeologların zahmetli el işleri de var.
Kaya iğnesi Atlantik’ten dışarı çıkar
Bölgedeki en muhteşem manzaralardan birine sahip olan Downpatrick Head Yarımadası görüş alanı içindedir. Engebeli kayalıkların birkaç metre önünde, büyük kaya iğnesi Dún Briste Atlantik’ten yükselir. Aziz Patrick bir zamanlar burada sadece kalıntıları görülebilen bir kilise inşa etti. Ancak efsaneye göre, bir kabile reisi din değiştirmeyi reddetti. Aziz Patrick asasını yere sapladı ve reis üzerinde kayayı yardı.
Büyük deniz yığını Dún Briste, Downpatrick Head açıklarında Kuzey Denizi’nden çıkıyor.
© Kaynak: Uwe Kranz
Korucu ile Wild Nephin Ulusal Parkı boyunca
Mitler, efsaneler, önyargılar: Vahşi Nephin Ulusal Parkı’nda, korucu Michael Chambers, günümüzde hemcinslerinin zihinlerinde yerleşmiş fikirlere karşı savaşıyor. Hakim görüş, ağaçların kuzeybatı İrlanda’daki tepelerde büyüyemeyeceği yönünde, diye açıklıyor. Chambers, bunun yalnızca geçmiş yüzyılların deneyimlerine ve meşe, huş ve diğerlerinin genç filizlerine erken son veren birçok koyunun iştahına dayandığından emin. tüm bölgede.
Korucu, ülkenin eski tarihine atıfta bulunuyor: Bölgenin yüzde 80’i bir zamanlar doğal ormanlarla kaplıydı. Ancak 17. yüzyılda Oliver Cromwell’in siyasetinden başlayarak ağaçlar acımasızca kesildi. 20. yüzyılın başında sadece yüzde biri kalmıştı. Bu nedenle, yamaçlardaki ve ovalardaki gür yeşillikleri kimsenin hatırlamaması ve mevcut görünümün doğal görülmesi şaşırtıcı değildir.
Milli park gezisi sırasında Chambers, çağdaşlarını koyunları ağaçlandırma alanlarından uzak tutmaya ikna etmenin zorluklarını anlatıyor. Vatan aşkına dair kendi yazdığı şiir ve şarkılardan alıntılar yapıyor.
Korucu Michael Chambers, İrlanda’da ağaçlandırma için savaşıyor.
© Kaynak: Uwe Kranz
Yıldızlı gökyüzü harika
Milli parktaki koruma ve ağaçlandırma planlarının açıklamalarına ek olarak, Ballycroy’daki ziyaretçi merkezinden parkın romantik kısmı hakkında da bilgi edinilebilir: yapay ışık kaynakları olmadan burası geceleri özellikle karanlıktır. Ziyaretçi merkezi ve Broghan Carroll Bothy, sizi hayal kurmaya davet eden nefes kesen yıldızlı bir gökyüzü manzarası sunuyor. Uluslararası Karanlık Gökyüzü Derneği (IDA), parka en yüksek sertifikasını verdi.
Manzara ilham veriyor
Kuzey Batı İrlanda’nın bitki örtüsü, duyuları periler gibi kamaştırıyor. Uzaktan bakıldığında manzarayı kaplıyor gibi görünen koyu gri-yeşil, yakından bakıldığında rengarenk bir renk karışımına dönüşüyor. Likenler ve çimenler bereketli bir şekilde filizlenir ve bozkırların büyümesini sağlar – her biri 1000 yılda bir metre yükseklikte. Ancak sundew gibi etobur bitkiler de burada gelişir.
Funda ağustos ve eylül aylarında çiçek açtığında dağları ve ovaları yumuşak morlar ve kızıllarla kaplar. William Butler Yeats gibi şairler için manzara hiç bitmeyen bir ilham kaynağı sunuyor – ziyaretçiler için doğanın özel güzelliğinde özel bir deneyim.
İrlanda seyahatiniz için ipuçları
Ulaşım: Çeşitli havayolları, Alman havaalanlarından Dublin’e doğrudan bağlantılar sunmaktadır. Buradan araç kiralama ile İrlanda üzerinden devam ediyoruz. Ayrıca Sligo’ya ve çeşitli otobüs servislerine giden bir demiryolu bağlantısı vardır. Örneğin, Cherbourg’dan Rosslare ve Dublin’e giden İrlanda Feribotları ile doğrudan feribot bağlantısı vardır.
En iyi seyahat süresi: En iyi zaman Nisan’dan Ekim’e kadardır, ancak Temmuz ve Ağustos aylarında daha sık yağmur yağabilir. Mayıs/Haziran ve Eylül/Ekim nispeten istikrarlı kabul edilir. Gulf Stream nedeniyle tüm yıl boyunca ılıman, dengeli bir iklim vardır. Sıcaklıklar nadiren sıfırın altına düşer veya 25 santigrat derecenin üzerine çıkar.
Gezi, Turizm İrlanda tarafından desteklendi. İçeriğin seçimine ve yönüne yalnızca editörler karar verir.
Ziyaretçiler, Nobel Edebiyat Ödülü sahibi William Butler Yeats’in neden “Peri Diyarı”na giden kapıyı burada bulduğunu düşündüğünü tahmin edebilir. Son dinlenme yerini çoktan bu mistik masa dağının eteğinde bulan ünlü yazar, “Gecenin bir yarısı açılır ve uğursuz birlik dışarı fırlar” diye yazmıştı.
Görünmez dünyaya açılan kapı Ben Bulben’de mi gizli?
© Kaynak: Uwe Kranz
Wild Atlantic Way, Sligo ve Mayo’dan geçiyor
Burada, County Sligo’da ülke zor. Bu aynı zamanda komşu County Mayo için de geçerlidir. Burada, Vahşi Atlantik Yolu’nun bir kısmı Emerald Isle’ın batı kıyısı boyunca uzanır – 2.500 kilometre ile dünyanın belirlenmiş en uzun sahil yollarından biridir. Yemyeşil çayırları ile Cork’un ve daha güneydeki liman kenti Galway’in aksine, bu bölgelerin sakinlerinden çok şey talep ediliyor.
Kilometrelerce yol, kasvetli yuvarlak dağlar ve engebeli uçurumlar boyunca büyülü bozkırlardan geçerek, aniden küçük kumsalların ve güzel, canlı küçük kasabaların nefes kesici manzaralarını ortaya çıkarır.
Mavi bir arka plan üzerinde beyaz dalgalar: Vahşi Atlantik Yolu boyunca tabelalar var.
© Kaynak: Tourism Ireland/Failte Ireland
Periler ve Goblinler Efsaneleri
Hava her zaman davetkar değildir. Genellikle beyaz bulutlar, Ben Bulben’in engebeli yamaçlarına yakın durur ve dağı bir örtü gibi sarar. Bu bölgedeki melankolik güzellikteki manzaranın birçok Kelt efsanesine sahne olduğu söyleniyor. Buradaki birçok insan hala perilere ve goblinlere inanıyor – ancak, İrlanda’daki bu yaratıklar çok arkadaş canlısı veya sevimli değiller, insanları görünmez dünyalarına çekmeyi seviyorlar. Güle güle, efsane devam ediyor.
Yeats ayrıca ruhani evini County Sligo’da buldu. Yerel David Lawless, bizi yazarın Ben Bulben’e yaptığı yürüyüşlerden birine götürüyor ve sonunda basit bir alanda bile kaybolabilmeniz için duyularınızı bulandırdıklarında perilerden nasıl kaçabileceğinizi anlatıyor: “Sadece ceketini ve şapkanı sola dön – sonra artık seni tanımıyorlar ve gitmene izin veriyorlar,” diyor. Bardan eve gitmeden önce biraz daha az Guinness veya Viski içmenin faydası olabilir.
Neolitik zamanlardan kalma kalıntılar bölge genelinde bulunabilir.
© Kaynak: Uwe Kranz
Film için konum
İrlanda mitolojisindeki ruhlar bu bölgede gerçekten fesat mı çıkarıyor? Bu mistik ruh halleri, yıl başında vizyona giren aktör Colin Farrell’ın oynadığı “The Banshees of Inisherin” filminde de rol oynuyor. Film, İrlanda’nın County Mayo’daki en büyük adası olan Achill Adası’nın sadece birkaç mil güneyinde çekildi. Bu amaçla, Lough Acorymore’a fon olarak bir kulübe inşa edildi ve çekimden sonra sanki bir peri eli değmiş gibi iz bırakmadan kaldırıldı.
Croaghaun’da bir tepe yürüyüşü için Lough Acorymore’dan yola çıktık. Vahşi Atlantik Yolu boyunca, tüm beceri düzeyleri için çeşitli yürüyüşler vardır. Ancak Croaghaun’un kendi hava durumu sistemi var, bize rehberlik etmesi gereken Gerard Mangan bizi uyarıyor. Hava on dakikada bir değişebilir. Bu alışılmadık hava karışımında perilerin parmağı var mı? Her durumda, haklı olmalı.
Havanın neredeyse her dakika değiştiği Croaghaun’daki mistik güzellik.
© Kaynak: Uwe Kranz
Hava? Sınırda bir deneyim.
Çıkışta yoğun bulutlar, yağmur ve fırtınalı rüzgarlar bizi karşılıyor ve bir sonraki anda birkaç dakikalığına körfezin ve kayalıkların nefes kesen manzaralarını gözler önüne seriyor. Yine sadece birkaç dakika sonra, üzüm kadar büyük yağmur damlaları ve fırtına rüzgarı bize kötü davranmayı destekler – sınırda bir deneyim.
Bölgenin bazen çok dar ve engebeli yollarında seyahat eden herkes, mükemmel bir şekilde işaretlenmiş ve gelişmiş uzun mesafe bisiklet yolları, tüm ülkeyi dolaşan yeşil yollar karşısında şaşıracaktır. Great Western Greenway, Achill Adası’na giden köprünün hemen yanında başlar ve kullanılmayan bir demiryolu hattı boyunca 42 kilometre boyunca Westport’a gider.
İrlanda Yeşil Yolları, mükemmel şekilde geliştirilmiş uzun mesafeli bisiklet yollarıdır.
© Kaynak: Uwe Kranz
Yol boyunca, İrlanda’nın kutsal dağı Croag Patrick de dahil olmak üzere nefes kesen manzaralar var. Efsaneye göre, güzel liman kasabası Westport yakınlarındaki Clew Körfezi’nde yılın her günü için bir tane olmak üzere 365 ada vardır. Hatta 170 tanesinde yerleşim var.
Sligo’daki 150 pub
Bu seyrek nüfuslu bölgenin Westport ve Sligo gibi küçük kasabaları, çok sayıdaki küçük dükkanları ile çevredeki insanlara acilen ihtiyaç duyulan bir alışveriş fırsatı sunmakla kalmıyor. Sadece Sligo’da 150 pub olduğu söyleniyor, çoğu canlı müzik ve hafta içi bile meşgul. Yabancı ziyaretçiler burada bir sohbet başlatmakta zorlanmazlar – ya da sadece yerel halkın şarkılarına katılırlar.
Neolitik döneme ait kalıntılar ülkenin her yerinde bulunabilir: anlamı genellikle tam olarak anlaşılamayan mezar höyükleri veya ritüel alanları. Çoğu durumda, bu döneme ait taşlar hâlâ çayırlarda ve tarlalarda tanınmadan duruyor veya küçük bir sahil kasabası olan Ballycastle’daki Céide Tarlaları gibi, bozkırın altında binlerce kişi tarafından saklanıyor. İşte dünyanın en büyük Taş Devri anıtı.
Céide Fields’deki dünyanın en büyük Taş Devri anıtı hâlâ büyük ölçüde bozkırın altında saklı.
© Kaynak: Uwe Kranz
Antik taş duvarların, yerleşim yerlerinin ve megalitik mezarların kalıntıları bozkır tarafından korunmuştur ve şimdiye kadar sadece küçük bir kısmı ortaya çıkarılmıştır. Piramit şeklindeki ziyaretçi merkezinde, yalnızca Taş Devri geçmişine dair ayrıntılı bir fikir değil, aynı zamanda birçok kilometrekarelik duvarların güzergahını özenle haritalayan arkeologların zahmetli el işleri de var.
Kaya iğnesi Atlantik’ten dışarı çıkar
Bölgedeki en muhteşem manzaralardan birine sahip olan Downpatrick Head Yarımadası görüş alanı içindedir. Engebeli kayalıkların birkaç metre önünde, büyük kaya iğnesi Dún Briste Atlantik’ten yükselir. Aziz Patrick bir zamanlar burada sadece kalıntıları görülebilen bir kilise inşa etti. Ancak efsaneye göre, bir kabile reisi din değiştirmeyi reddetti. Aziz Patrick asasını yere sapladı ve reis üzerinde kayayı yardı.
Büyük deniz yığını Dún Briste, Downpatrick Head açıklarında Kuzey Denizi’nden çıkıyor.
© Kaynak: Uwe Kranz
Korucu ile Wild Nephin Ulusal Parkı boyunca
Mitler, efsaneler, önyargılar: Vahşi Nephin Ulusal Parkı’nda, korucu Michael Chambers, günümüzde hemcinslerinin zihinlerinde yerleşmiş fikirlere karşı savaşıyor. Hakim görüş, ağaçların kuzeybatı İrlanda’daki tepelerde büyüyemeyeceği yönünde, diye açıklıyor. Chambers, bunun yalnızca geçmiş yüzyılların deneyimlerine ve meşe, huş ve diğerlerinin genç filizlerine erken son veren birçok koyunun iştahına dayandığından emin. tüm bölgede.
Korucu, ülkenin eski tarihine atıfta bulunuyor: Bölgenin yüzde 80’i bir zamanlar doğal ormanlarla kaplıydı. Ancak 17. yüzyılda Oliver Cromwell’in siyasetinden başlayarak ağaçlar acımasızca kesildi. 20. yüzyılın başında sadece yüzde biri kalmıştı. Bu nedenle, yamaçlardaki ve ovalardaki gür yeşillikleri kimsenin hatırlamaması ve mevcut görünümün doğal görülmesi şaşırtıcı değildir.
Milli park gezisi sırasında Chambers, çağdaşlarını koyunları ağaçlandırma alanlarından uzak tutmaya ikna etmenin zorluklarını anlatıyor. Vatan aşkına dair kendi yazdığı şiir ve şarkılardan alıntılar yapıyor.
Korucu Michael Chambers, İrlanda’da ağaçlandırma için savaşıyor.
© Kaynak: Uwe Kranz
Yıldızlı gökyüzü harika
Milli parktaki koruma ve ağaçlandırma planlarının açıklamalarına ek olarak, Ballycroy’daki ziyaretçi merkezinden parkın romantik kısmı hakkında da bilgi edinilebilir: yapay ışık kaynakları olmadan burası geceleri özellikle karanlıktır. Ziyaretçi merkezi ve Broghan Carroll Bothy, sizi hayal kurmaya davet eden nefes kesen yıldızlı bir gökyüzü manzarası sunuyor. Uluslararası Karanlık Gökyüzü Derneği (IDA), parka en yüksek sertifikasını verdi.
Manzara ilham veriyor
Kuzey Batı İrlanda’nın bitki örtüsü, duyuları periler gibi kamaştırıyor. Uzaktan bakıldığında manzarayı kaplıyor gibi görünen koyu gri-yeşil, yakından bakıldığında rengarenk bir renk karışımına dönüşüyor. Likenler ve çimenler bereketli bir şekilde filizlenir ve bozkırların büyümesini sağlar – her biri 1000 yılda bir metre yükseklikte. Ancak sundew gibi etobur bitkiler de burada gelişir.
Funda ağustos ve eylül aylarında çiçek açtığında dağları ve ovaları yumuşak morlar ve kızıllarla kaplar. William Butler Yeats gibi şairler için manzara hiç bitmeyen bir ilham kaynağı sunuyor – ziyaretçiler için doğanın özel güzelliğinde özel bir deneyim.
İrlanda seyahatiniz için ipuçları
Ulaşım: Çeşitli havayolları, Alman havaalanlarından Dublin’e doğrudan bağlantılar sunmaktadır. Buradan araç kiralama ile İrlanda üzerinden devam ediyoruz. Ayrıca Sligo’ya ve çeşitli otobüs servislerine giden bir demiryolu bağlantısı vardır. Örneğin, Cherbourg’dan Rosslare ve Dublin’e giden İrlanda Feribotları ile doğrudan feribot bağlantısı vardır.
En iyi seyahat süresi: En iyi zaman Nisan’dan Ekim’e kadardır, ancak Temmuz ve Ağustos aylarında daha sık yağmur yağabilir. Mayıs/Haziran ve Eylül/Ekim nispeten istikrarlı kabul edilir. Gulf Stream nedeniyle tüm yıl boyunca ılıman, dengeli bir iklim vardır. Sıcaklıklar nadiren sıfırın altına düşer veya 25 santigrat derecenin üzerine çıkar.
Gezi, Turizm İrlanda tarafından desteklendi. İçeriğin seçimine ve yönüne yalnızca editörler karar verir.